خبرگزاری کار ایران

بهترین روش‌های بهینه سازی سایت

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۸۷۳

بهینه سازی سایت یکی از اولویت های ورود به صفحه اول گوگل و در نتیجه فروش محصولات و ارائه خدمات می باشد. اگر برای ورود به فضای کسب و کار های اینترنتی وب سایتی را طراحی کرده اید، تنها قسمتی از مسیر گسترش بیزینس خود را در این بستر پر رقابت سپری نموده اید؛ اما این تمام کاری نیست که باید برای موفقیت در اینترنت انجام دهید. شما نیاز دارید تا گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت بهینه و مفید شناسایی و به کاربران نمایش دهد. اما چگونه یک وب سایت بهینه و سئو شده داشته باشید؟

قدم اول برای بهینه سازی وب سایت

اولین اقدامی که باید برای این کار انجام دهید، پیدا کردن عباراتی است که کاربران برای مشاهده فروشگاه، محصولات، مطالب و خدمات تان در گوگل جستجو می کنند. شما باید بدانید که کاربران چه کلماتی را سرچ می کنند تا بتوانید صفحات سایتتان را برای آن ها بهینه کنید. اصطلاحا به این عبارات "کلمه کلیدی" گفته می شود. برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی وب سایتتان را بیابید می توانید از مشاوره سئو کمک بگیرید.

قبل از شروع بهینه سازی سایت باید دقت داشته باشید که می خواهید سایت خود را به چه اشخاصی نشان دهید و مخاطبان هدف شما چه اشخاصی هستند و چکونه شما را پیدا می کنند. شما باید بدانید که مخاطبان شما چه کلمه هایی سرچ می کنند تا نیاز خود را بر طرف کنند و شما باید سایت خود را برای اون کلمات بهینه سازی و سئو کنید. یکی از بهترین سایت هایی که در این زمینه می تواند به شما کمک کند سایت backlinko است.

بهترین روش‌های بهینه سازی سایت

ریسپانسیو بودن صفحات

در چند سال اخیر تعداد افرادی که با موبایل وارد فضای اینترنت می شوند و از گوگل استفاده می کنند بطور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل این کمپانی بزرگ اهمیت بسیار زیادی برای ریسپانسیو بودن سایت ها قائل شده است و می توان گفت جزو عوامل رتبه بندی می باشد. منظور از ریسپانسیو بودن سایت این است که صفحات شما در دیوایس هایی مانند موبایل، تبلت و ... دیزاین و طراحی مناسبی داشته باشد و کاربران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

افزایش سرعت سایت

سرعت، یکی دیگر از فاکتور های مهم سئو در وب سایت ها محسوب می شود. سرعت سایت شما همان میزان زمانی است که طول می کشد صفحات تان به طور کامل برای کاربر لود شود. طبق آماری ویکی دمی  از آنالیز سایت ویکی دمی ارائه داده است: کاربران، زیاد منتظر نمی مانند تا وب سایت بطور کامل بارگذاری شود و اگر آنها را زیاد منتظر بگذارید از صفحه شما خارج و از سایت های دیگر استفاده می کنند.

تولید محتوای یونیک و عمیق

محتوا عاملی بود که باعث شد موتور های جستجو به وجود بیایند. هر نوشته، فیلم، عکس، پادکست، محصول، خدمت و ... می تواند یک محتوا باشد. سایتی که بتواند یک محتوای کاملا یونیک یا همان اختصاصی را به صورت عمیق یا همان جامع برای کاربر تولید کند، برنده نهایی این رقابت تنگاتنگ است. تولید محتوا آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار است که هر شرکت خدمات سئو این مورد را به صورت تخصصی در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

نکته ای که در تولید محتوا باید به صورت تخصصی به آن توجه داشته باشید این است که باید بدانید کاربرانتان به دنبال چه هستند و دقیقا همان مطلب را بطور کامل و تخصصی در اختیارشان قرار دهید. سعی کنید نیاز های بعدی یوزر های سایت تان را پیدا و در انتهای محتوا اعلام کنید که شما پاسخ نیاز های دیگر آن ها را هم دارید و کاربر را در سایت تان نگه دارید.

سیگنال های سوشال مدیا

سوشال مدیا همان شبکه های اجتماعی می باشد. برای وب سایت و برند خود در شبکه های اجتماعی اکانت بسازید و در آن ها فعالیت کنید. با این کار شما علاوه بر معرفی برند خود به کاربران فعال در این بستر ها، می توانید لینک سایت تان را در آن ها قرار دهید. این لینک ها سیگنال های بسیار مثبتی را به گوگل میفرستد که در افزایش رتبه و رسیدن به صفحه یک گوگل بسیار کمک کننده خواهد بود. اینستاگرام، یوتیوب، آپارات، تماشا، نماشا، پینترست و ... از نمونه بهترین سوشال ها برای کسب و کار ها می باشند.

بهترین روش‌های بهینه سازی سایت

بررسی و کاهش نرخ پرش (Bounce rate)

هنگامی که یک کاربر وارد یکی از صفحات وب سایت شما شود و بدون ورود به صفحه دیگر و کلیک بر روی هیچ لینکی، از سایت خارج شود، نرخ پرش یا همان Bounce rate اتفاق می افتد. بالا بودن این نرخ باعث می شود که سایت شما از نظر سئویی دچار مشکل و ضعف شود باید سعی کنید آن را بهبود دهید.

لینک سازی داخلی مناسب، استفاده از call to action های جذاب و شکیل از راه های کاهش بانس ریت می باشد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که میزان بانس ریت در هر مدل بیزینسی یک میانگینی دارد که شما باید سعی کنید از آن میانگین کمتر باشید تا نسبت به رقبایتان وضعیت بهتری را پیدا کنید.

کاربر پسند بودن محتوا

کاربران در سئو حرف اول را میزنند. تنها موردی که گوگل سر آن با کسی شوخی ندارد، کاربران هستند. سعی کنید محتوا های سایت تان را با هدف پاسخ به نیاز کاربر تولید کنید. گاها دیده می شود که بعضی از وب سایت ها برای آپدیت و افزایش رتبه در گوگل، شروع به تولید محتوا هایی می کنند که اصلا به درد کاربران نمیخورد و فقط با هدف بهبود سئو این کار را انجام می  دهند. اما این عمل بسیار اشتباه بوده و برعکس به سایت شما آسیب می رساند. شما باید نیاز یوزر های وب سایتتان را پیدا و با هدف رفع آن نیاز ها محتوا تولید کنید.

سخن پایانی در بهینه سازی سایت

تمامی این مواردی که خدمتتان گفتم تنها جزیی از اقداماتی است که باید برای رسیدن به صفحه اول گوگل انجام دهید. برای یادگیری بقیه موارد نیاز به یک آموزش سئو از صفر تا صد دارید که با کمک آن بهینه سازی وب سایت تان را به 100 درصد برسانید. سئو و بهنیه سازی سایت از مواردی است که زمان زیادی باید برای آن صرف کرد تا بتواندی نتیجه مطلوب را به دست آوردید بهه مین دلیل در طی این فرایند باید صبر باشید و نا امید نشوید.

بهینه سازی سایت های می تواند تاثیر بسیار بسیار بالایی در رشد و رونق آن کسب و کار داشه باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز