خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

بانک ملی اولین بانک مبتنی بر حضور مردم است/ رفاه مبتنی بر درآمدهای نفتی قابل افتخار نیست

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۳۴۵

وزیر اقتصاد گفت: یکی از مشکلات سیستم بانکی ما بالا بودن هزینه‌های بانکی است که یکی از علل آن تعدد شعب است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرهاد دژپسند در دومین نمایشگاه دستاوردها و محصولات نوین بانکی، بانک ملی با عنوان «ملی شو 2 » گفت: بانک ملی اولین بانک مبتنی بر حضور مردم در ایران است که همیشه منشا تحولات بنیادین و ساختاری بوده است و قابلیت‌هایی داشته است که همیشه مورد توجه قرار گرفته است. این بانک پس از تاسیس موجب کسب یک سری امتیازات مانند حق چاپ اسکناس در ایران شده است و آن را از انگلستان به ایران منتقل کرده بنابراین این بانک قابلیت این را داشته است که سرآمد تحولات باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بانک ملی در اوج 90 سالگی جوانگرایی و مدرن‌گرایی را مدنظر قرار داده است.

وزیر اقتصاد با تاکید بر نقش اقتصاد هوشمند گفت: به دست آوردن اقتصاد هوشمند کار آسانی نیست  و اگر بخواهیم به قله چشم‌انداز ترسیم شده برسیم باید این مسیر را طی کنیم، جذب فناوری و کاربرد آن در کسب و کار و اقتصاد هوشمند باید مورد نظر باشد و خوشبختانه بانک ملی نشان داده است که در بانکداری الکترونیک مصمم است اما باید سریع از آن عبور کند و به بانکداری دیجیتال سوق یابد تا به کارکرد خود در اقتصاد هوشمند برسد. این تحولات روی داده در بانک ملی به ویژه سامانه سککوک می‌تواند مقدمه‌ای برای اقتصاد هوشمند به معنای یک راهبرد باشد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت بانکداری دیجیتال، ناخواسته بخش‌های دیگر را با خود همراه می‌کند چون اقتصاد ما بانک محور است و استفاده از تکنولوژی می‌تواند شهروندان و بازرگانان را نیز به استفاده از آن تشویق کند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: یکی از مشکلات سیستم بانکی ما بالا بودن هزینه‌های بانکی است که یکی از علل آن تعدد شعب است و اولین اثر گسترش بانکداری الکترونیک و دیجیتال ارائه خدمات در تمام ساعات روز و تمام روزهای هفته است.

دژپسند یکی از نتایج بهره‌مندی از اقتصاد هوشمند را افزایش رفاه جامعه دانست و افزود: در اقتصاد هوشمند منابع قدرت خودزایشی پیدا می‌کند که یکی از راه‌های ارتقای آن بهره‌وری است یعنی در کنار ایجاد منابع جدید می‌توانیم به اقتصاد مقاوم و متعالی دست یابیم بدون آ‌نکه دور خود حصار بکشیم، قدرت صادرات داشته باشیم و از اقتصاد دانش‌بنیان بهره‌مند شویم. وقتی این تحولات با نرخ نمایی بالا می‌رود تولید انبوه حاصل می‌شود که قیمت مناسب دارد و رفاه جامعه حاصل می‌شود.

وی افزود: البته این رفاه مبتنی بر پرفعالیتی اقتصاد است و نه رفاه حاصل از درآمدهای نفتی، چون کسب این گونه رفاه قابل افتخار نیست بلکه رفاه مبتنی بر دانش و تکنولوژی قابل افتخار است و این موضوع نباید برای ایران آرزو باشد و باید عینیت پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز