خبرگزاری کار ایران

معاون مدیرکل امور عشایری استان خبر داد؛

تولید ۲۵ درصد گوشت لرستان توسط عشایر

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۲۱۲

معاون مدیرکل امور عشایری لرستان با اشاره به اینکه کمتر از پنج درصد جمعیت استان عشایر هستند، گفت: ۲۵ درصد گوشت این استان توسط عشایر تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا، ابراهیم جاپلقی روز چهارشنبه بیست و سوم اسفند ماه در جلسه شورای عشایری که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: شورای عشایری با هدف بررسی مسائل و مشکلات جامعه عشایری تشکیل می‌شود، دولت همواره از خدمات دولت بهره‌مند شده‌اند، جامعه عشایری از سرمایه‌های کشور هستند که تولید اقتصادی دارند.

وی افزود: ارائه خدمات به عشایر باعث افزایش بهره‌وری تولیدات عشایری می‌شود، احداث کانال‌های کشاورزی، تامین نهاده‌های دامی، رسیدگی به بهداشت محیط در جامعه عشایری ضروری است.

 معاون مدیرکل امور عشایری لرستان با اشاره به اینکه فرهنگ عشایر فرهنگ اصیل ایرانی است گفت: ترویج جوانی جمعیت در جامعه عشایری ضروری است و شبکه بهداشت و درمان در این راستا باید اقدامات لازم را انجام دهد.

جاپلقی بیان کرد: عشایر یکی از نگهبانان منابع طبیعی است، و منابع طبیعی باید در صدور پروانه‌های چرا با عشایر تعامل و همکاری داشته باشند.

وی گفت: تقویم کوچ باید توسط سایر استان‌ها رعایت شود که رایزنی‌ها با استان‌های همجوار انجام شده است، کوچ بهاره زود هنگام برای شهرستان‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند که باید در این راستا برنامه ریزی شود.

رئیس امور عشایر شهرستان بروجرد گفت: شهرستان بروجرد دارای ۷۰۰ خانوار عشایری است.

نوراله مصطفی نژاد افرود: عشایر شهرستان بروجرد ۱۵۰ هزار راس دام سبک دارند که ۵۰ درصد گوشت و ۳۵ درصد صنایع دستی  شهرستان بروجرد را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز