خبرگزاری کار ایران

بیکاری استان رو به کاهش است/یزد رتبه سوم مهاجرپذیری در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۸۰۶

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد با انتقاد از رویکرد منفی و یکسویه برخی رسانه‌های استان نسبت به آمار بیکاری گفت: بیکاری استان رو به کاهش است و در سال گذشته در هر فصل کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از یزد، علی صالحی با اشاره به انتشار آمار بیکاری استان در برخی رسانه‌ها مبنی بر افزایش بیکاری اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نرخ بیکاری استان یزد در فصل بهار سال گذشته ۱۴ درصد، تابستان ۱۳.۶ درصد، پاییز ۱۰.۳۰ درصد و در نهایت در فصل زمستان ۹ درصد بوده است که مبین روند کاهشی قابل توجه این شاخص است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در شرایط طبیعی به دلیل تعطیلی یا کاهش برخی فعالیت های اقتصادی در فصل زمستان، معمولا نرخ بیکاری در این فصل در مقایسه با سایر فصول سال روندی افزایشی پیدا می‌کند، اما حتی در این فصل نیز روند کاهشی نرخ بیکاری استان یزد، تداوم یافته و به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

صالحی با بیان اینکه یزد در سال ۱۴۰۰ بالاترین نرخ مشارکت را در بین استان‌های کشور داشته و نرخ مشارکت استان ۷ درصد بیشتر از متوسط کشور بوده است افزود: نسبت اشتغال استان از ۴۰.۲ درصد در سال ۹۹ به ۴۲.۱ در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است و یزد در بین استان‌های کشور بالاترین نسبت اشتغال را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه استان یزد رتبه سوم مهاجرپذیری را در کشور دارد و بخشی از جمعیت جویای کار سایر استان ها نیز برای یافتن کار به این استان مهاجرت می کنند عنوان کرد: اینها مواردی است که در تحلیل های گروهی از رسانه های استان جایگاهی ندارد و رویکرد آنان یکسویه و فقط جهت گیری منفی نگرانه دارد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز