خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد؛

شناسایی ۲۰۷ هزار هکتار کانون تولید ذرات معلق در یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۲۸۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با بیان اینکه عامل اصلی آلودگی هوای استان ذرات معلق هستند گفت: ۲۰۷ هزار هکتار کانون فوق بحرانی تولید ذرات معلق در استان شناسایی شدند.

به گزارش ایلنا از یزد، نیره پورملائی اظهار داشت: طبق داده‌های به دست آمده از ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا، عامل اصلی آلوده کننده هوای یزد و شهرستان‌های آن ذرات معلق است که موجب بالاتر رفتن شاخص کیفی هوا از حد استاندارد می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، طرح مطالعاتی با عنوان شناسایی کانون‌های مولد گرد و غبار در استان در سال ۱۳۹۷ انجام و بر اساس این مطالعه، ۲۰۷ هزار هکتار کانون فوق بحرانی تولید ذرات معلق در استان یزد شناسایی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: تغییرات اقلیمی و عوامل آب و هوایی از قبیل سرعت و جهت باد، رطوبت هوا، میزان بارندگی، دما و ... در فصول مختلف بر میزان آلودگی هوا تاثیر دارد.

به گفته پورملائی میزان آلودگی هوا در اواخر زمستان تا اواخر پاییز به مدت ۹ ماه وزش باد غالب استان از سمت غرب و شمال غرب است.

وی اظهار داشت: از عوامل اصلی آلودگی در این دوره زمانی، آلودگی‌های ناشی از طوفان‌های گرد و غبار با اولویت منشا‌های طبیعی همچنین تاثیرگذاری معادن، جاده‌های خاکی و... است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: بیشترین تعداد روز‌های آلوده هوای یزد در بازه زمانی اواخر زمستان تا اواخر پاییز ثبت شده که این موضوع در دو ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ به دلیل خشکسالی‌های قبل استان بسیار چشمگیر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز