خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان عنوان کرد؛

پایش صنایع آلاینده یزد با دوربین های نظارتی/ آلودگی هوا، مشکل جدی محور مهریز-عقدا

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۲۸۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به پایش صنایع آلاینده از طریق دوربین‌های نظارتی در این استان گفت: محیط زیست بر صنایع مستقر در محور مهریز - عقدا از پوشش نظارتی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، نیره پورملایی با بیان اینکه آلودگی هوا، مشکل جدی محور مهریز-عقدا به شمار می رود و صنایع فولادی و کاشی-سرامیک در این محور مستقر هستند اظهار داشت: ۷۰ تا۸۰ درصد سکونت گاه ها در این محور مستقر هستند و بخش اعظمی از سفره های آب زیرزمینی هم در این دشت است بنابر این ضرورت دارد برای پایش و رصد شبانه روزی اقدام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این محور به صورت شبانه روزی نظارت و رصد می شود افزود: یزد یکی از استان‌های صنعتی کشور است که صنایع بزرگ و آلاینده‌ای همچون واحدهای فولادی، کاشی و سرامیک، آهک، کوره‌های آجرپزی و شن و ماسه که از عوامل اصلی آلایندگی هوای استان نیز هستند را در خود به ویژه در محور مهریز تا عقدا جای داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با بیان اینکه بر همین اساس و با توجه به اینکه پایش صنایع آلاینده از طریق دوربین‌های نظارتی در استان انجام می شود افزود: در هر ساعت از شبانه روز پنج مرتبه از طریق دوربین ها بر صنایع آلاینده نظارت صورت می گیرد و در صورت بروز آلودگی بیش از ۱۰ درصد مجموعه عملکرد آن واحد، بلافاصله از طریق سامانه جامع کشوری اخطارهای لازم صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه صدور این اخطارها به معنای این است که آن واحد در لیست صنایع آلاینده قرار می گیرد تصریح کرد: چنانچه واحد متخلف نسبت به رفع آلایندگی بر اساس آنچه که در ضوابط محیط زیست آمده است اقدام نکند به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

پورملایی با تاکید بر وجود نظارت بر امر آلودگی‌های زیست محیطی در سطح استان گفت: در شرایط اضطرار این نظارت‌ها تشدید می‌شود تا شرایط کنترل و روند آلودگی کاهش یابد.

وی در خصوص شهرستان اشکذر و آلودگی بالای آن نیز عنوان کرد: این شهرستان یکی دغدغه‌های سازمان حفاظت محیط زیست است و مرز سیاسی برای شهرستان‌ها در حوزه محیط زیست وجود ندارد و در واقع مرز اکولوژیک مطرح است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آلودگی هوای اشکذر را ناشی از صنعتی بودن عنوان کرد و گفت: موضوعات حمل و نقل، صنعت و جهت وزش باد‌های غالب در آلودگی هوا نقش دارند و عواملی مانند ترددهای زیاد، شدت طوفان‌ها در تابستان و گرد و غبارها دست در دست هم می‌دهد که در ساعت اولیه روز هم هوا پاک نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز