خبرگزاری کار ایران

وقوع پدیده ریزگرد و آلودگی هوا در یزد؛

مدارس سه شهرستان یزد غیرحضوری شد/شاخص ها فراتر از حد نرمال

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۷۴۸

به دلیل آلودگی هوا با مصوبه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، مقرر شد امروز در نوبت عصر مدارس دبستان در نوبت اول و نوبت دوم در شهرستان های میبد، اردکان و اشکذر به صورت غیر‌حضوری تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، هوای استان یزد از هفته پایانی اسفند سال گذشته با گرد و خاک و در مواردی نیز با طوفان ریزگرد همراه است و تا امروز که دو دهه از نخستین ماه سال را سپری کردیم تنها یک هفته هوای یزد صاف بوده و البته بدون بارندگی بوده است.

پنجشنبه هفته گذشته نیز هواشناسی استان پیش‌بینی احتمال وقوع طوفان و ایجاد پدیده گرد و غبار را مطرح و هشدار سطح نارنجی صادر کرد و در روز بیستم فروردین میزان شاخص آلایندگی هوا در یزد و سه شهرستان از حد نرمال فراتر رفت و مسئولان استان مجبور به تشکیل دومین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱ شدند.

بر همین اساس و به استناد آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک، دومین کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا به صورت حضوری با ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد و دیگر اعضای مرتبط در محل مرکز پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست یزد تشکیل و تصمیماتی برای کاهش تبعات آن اتخاذ شد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد مقرر شد فقط مدارس ابتدایی نوبت دوم شهرستان های اردکان، میبد و اشکذر به صورت مجازی و بقیه شهرستان و مناطق و مرکز استان در هر دو مقطع ابتدایی و متوسطه به صورت حضوری تشکیل شود.

جواد ابوالحسینی ادامه داد: اعمال محدودیت برای گروه های حساس (زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی و قلبی) و اطلاع رسانی توسط معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد صورت می‌پذیرد.

وی بل بیان اینکه  تمامی دستگاه های امدادی منطقه در کل استان به صورت عام و شهرستان های اردکان، میبد و اشکذر به صورت خاص آماده باش و در منطقه حضور داشته باشند افزود: همچنین فرمانداران هم وضعیت تردد در جاده ها را رصد خواهند کرد و در صورتیکه فاصله دید از حد مجاز کاهش پیدا کند تصمیمات لازم را خواهند گرفت.

ابوالحسینی عنوان کرد: با توجه به احتمال بالای قرارگیری شاخص کیفی هوا در وضعیت بالاتر از حد استاندارد برای ساعات عصر امروز همه افراد بخصوص گروه های حساس(سالخوردگان، کودکان، بیماران تنفسی و قلبی) از تردد و فعالیت های سنگین در فضای باز خودداری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد اضافه کرد: در صورت پبشبینی تداوم وضعیت شرایط اضطرار متعاقبا تصمیمات اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز