خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان:

۱۵قوم ایرانی دراستان گلستان زندگی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۴۷

ما خواهان توسعه اقتصادی جزیره اشوراده با رعایت تمام الزامات زیست محیطی هستیم و از همه تشکل های مردمی و نهادهای خصوصی و NGO ها تقاضا داریم در این راستا و به منظور توسعه استان در زمینه حل معضل بیکاری و رونق اقتصادی، ما را یاری و کمک نمایند.

ایلنا - گرگان: استاندار گلستان گفت: ۱۵ قوم مختلف ایرانی با وحدت و آرامش در استان گلستان زندگی کرده و این استان انحصار حضور قومیت‌های مختلف را دارد.
به گزارش ایلنا از گرگان جواد قناعت در آیین پایانی هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین(۸تا ۱۱مهر) در گرگان افزود: زندگی و وحدت اقوام مختلف ایرانی در استان و صفا و صمیمیت آنان باعثشده که گلستان به ایرانی کوچک نامگذاری شود.
وی تصریح کرد: تنوع قومیتی تنها یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این استان در کشور است.
استاندار گلستان ادامه داد: برگزاری این جشنواره در استان که خواهان استقرار دبیرخانه دائمی آن نیز درگلستان هستیم، موجی از شور، شادی و شعف را در استان به وجود آورده که صف چندین کیلومتری خودرو‌ها و ازدحام جمعیت برای ورود به محل برگزاری این جشنواره، گویای این مطلب است.
قناعت گفت: ثبت این جشنواره در لیست برنامه‌های سازمان جهانی جهانگردی و گردشگری از دیگر افتخارات استان و این جشنواره محسوب می‌شود.
استاندار گلستان به برگزاری کارگروه گردشگری استان با حضور رئیس سازمان میراثفرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: ما خواهان توسعه اقتصادی جزیره اشوراده با رعایت تمام الزامات زیست محیطی هستیم و از همه تشکل‌های مردمی و نهادهای خصوصی و NGO‌ها تقاضا داریم در این راستا و به منظور توسعه استان در زمینه حل معضل بیکاری و رونق اقتصادی، ما را یاری و کمک نمایند.
وی به دیوار دفاعی تاریخی گرگان نیز اشاره کرد و با این عنوان که می‌توان نام «مار سرخ» را بر روی این اثر تاریخی گذاشت، گفت: نامه مشترکی از سوی استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان به رئیس وقت سازمان میراثفرهنگی مبنی بر ثبت جهانی این اثر تاریخی ارسال شده بود و امروز خواهان پیگیری این نامه از سوی معاون رئیس جمهوری و ثبت این اثر ارزشمند هستیم.
قناعت در ادامه خواهان تخصیص اعتبار لازم برای کشف دیگر بقایای این اثر ارزشمند که سومین دیوار تاریخی جهان است، شد.
وی، همچنین به شهر تاریخی و قدیمی جرجان در جنوب غربی گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: انتظار داریم اعتبارات لازم برای کاوش بیشتر و احیای این شهر تاریخی و گردشگری از سوی سازمان در اختیار استان قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز