خبرگزاری کار ایران

واکنش فعال صنفی پرستاری به جوابیه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه:

نباید حق‌الزحمه پرستاران قطره‌چکانی پرداخت شود/ اگر خیرین نبودند در تامین تجهیزات بیمارستان‌ها مشکل داشتیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۲۷۲

دانشگاه علوم پزشکی ارومیه معتقد است طی این ماه‌ها بخش‌های عمده‌ای از مطالبات پرستاری پرداخت شده است با این‌حال همچنان تعداد معوقات پرستاری به 12 ماه کارانه می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در واکنش به اعتراضات برخی پرستاران و نیروهای خدماتی درباره معوقات پرستاران جوابیه‌ای صادر کرد.

در جوابیه دانشگاه آمده است: در خصوص مطالبات دانشگاه، بیش از 80 درصد از منابع کارکرد بیمارستان‌ها، از طریق سازمان‌های بیمه‌گر تامین می‌شود (بابت خدمات ارائه شده از طریق بیمارستان‌های دانشگاه) که از این بابت مطالبات دانشگاه تاکنون در  حدود 362 میلیارد تومان می‌باشد که حدود 288 میلیارد تومان آن از سازمان بیمه خدمات درمانی می‌باشد که از این میزان، به تفکیک 25 میلیارد تومان از سال 95 و 21 میلیارد تومان از سال 96 و 103 میلیارد تومان از سال 97 و 139 میلیارد تومان آن مربوط به سال 98 می‌باشد و همچنین 74 میلیارد تومان مطالبات نیز مربوط به سایر بیمه‌ها می‌باشد. با این وصف طبیعی است که عدم وصول به موقع مطالبات دانشگاه، منجر به تاخیر در پرداخت‌ها باشد، در این وضعیت تمام سعی و کوشش مسئولین دانشگاه در اخذ این مطالبات می‌باشد که صد البته به محض وصول، قطعا یکی از اولویت‌های اصلی تسویه و پرداخت مطالبات پرسنل زحمتکش خواهد بود.

در ادامه واکنش دانشگاه علوم پزشکی درباره معوقات پرستاری آمده است: در طی سال  98، 10 مورد کارانه پرسنل بخش درمان پرداخت گردیده است که 4 مورد از آن طی 4 ماه اخیر بوده است. همچنین طی سال 98، 8 مورد اضافه کار پرداخت گردیده که 4 مورد از آن مربوط به 4 ماه اخیر می‌باشد. همچنین در اسفند ماه  سال 1398 نسبت به پرداخت حق ماموریت 9 ماهه آخر سال 98 و حق مسکن یکساله 98 و حق ملبوس 6 ماهه و تسویه کارانه بهداشت سال 97 کارکنان شبکه‌های بهداشت و درمان و همچنین بازخرید مرخصی 6 ماهه دوم بازنشستگان سال 98 اقدام گردیده است. بنابراین برخی اظهارات ناصواب در فضای مجازی  مبنی بر عدم پرداخت مزایای پرسنلی در ماه‌های اخیر، دور از انصاف است. 

مسعود مجرد (عضو هیئت مدیره نظام پرستاری ارومیه)  در پی درج گزارش وضعیت مطالبات و پرداختی‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در سایت وب‌دا از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت: باید از پرستاران قدردان بود که علیرغم تمامی مشکلات مطالبات و معوقات و کمبودها به بهترین نحو ممکن در خط مقدم مبارزه با بحران کرونا و هرگونه بحران دیگر مشغول خدمت‌رسانی به بیماران عزیز هستند.

مجرد در ادامه گفت: متاسفانه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در پاسخ به پرستاران از پرداختی‌های سال گذشته صحبت می‌کنند، درحالیکه در سال ۹۸ چند مورد پرداختی صورت گرفته است اما این دلیلی بر عدم پرداخت به موقع معوقات پرستاران و نیروهای خدماتی نیست. آنهم در شرایطی که در دنیا خدمات کارکنان بهداشتی و درمانی و مجموعه سلامت مورد توجه دنیا است، انتظار می‌رود مسئولین محترم به جای وعده وعیدهای رسانه‌ای اقدامی عملی در جهت رفع موانع خدمتی این نیروهای تلاشگر در عرصه مبارزه با ویروس منحوس کرونا انجام دهند. 

وی افزود: کارانه پزشکان محترم در حدود ۱۵ ماه با تأخیر مواجه می‌باشد و معوقات مربوط به کارکنان غیرپزشک دانشگاه علوم پزشکی ارومیه شامل کارانه ۱۲ ماه اضافه‌کاری ۵ ماه هزینه حق لباس شش ماهه دوم ۹۸ همچنین حق سنوات نیروهای قراردادی مربوط به سال ۹۸ با تأخیر مواجه می‌باشد. این مشکل حداقل به مدت سه سال است که علی‌رغم انعکاس و پیگیری‌ها و مکاتبات و جلسات متعدد تاکنون به همین منوال ادامه دارد.

 مجرد در ادامه اظهار داشت: صمیمانه از کمک‌های مردمی و خیرین محترم سطح استان تشکر و قدردانی می‌کنیم، اگر کمک خیرین نبود برخی بیمارستان‌های سطح استان با مشکل جدی مواجه می‌شدند و بیمارستانی باتوجه به تجهیزات ارسالی از دانشگاه قادر به تجهیز پرسنل خود نمی‌بود.

 این فعال صنفی اشاره کرد: متاسفانه حقوق و حق الزحمه نیروهای خدماتی شرکتی به صورت قطره‌چکانی و اقساطی پرداخت می‌شود ولی علیرغم منعکس کردن چندین باره این موضوع در سال ۹۸ حقوق این نیروهای خدوم تا آخر سال با تاخیر پرداخت شد.

 مجرد در پایان بیان کرد: متاسفانه در دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی بستر مناسبی برای ارائه خدمات بهینه برای بیماران گرامی و ملت شریف از سوی مسئولین دانشگاه فراهم نیست اما با وجود تمامی موانع خدمتی کارکنان دانشگاه به صورت ایثارگرانه مشغول خدمت رسانی می باشند و با از خودگذشتگی اجازه نخواهیم داد کوچکترین خللی در مراقبت از سلامت مردم عزیز ایجاد شود و تقریباً به همین دلیل ارائه خدمات با کیفیت است که کمتر کسی متوجه مشکلات و موانع خدمتی موجود در این سیستم می گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز