خبرگزاری کار ایران

علی خدایی:

لغو جلسات مزدیِ شورای عالی کار صحت ندارد/ به خاطر کرونا نمی‌توان تعیین دستمزد کارگران را معطل گذاشت

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۷۳۸

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: لغو جلسات مزدی شورای عالی کار یا تعلیق آنها صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از شیوع ویروس کرونا، برخی نمایندگان کارفرمایی یا نزدیکان به آنها از تعلیق جلسات مزدی تا پایان فروردین صحبت کرده‌اند اما علی خدایی (نماینده کارگران در شورای عالی کار) در این رابطه می‌گوید: چنین چیزی صحت ندارد و به هیچ وجه جلسات مزدی قرار نیست به تعویق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه برخی با ترویج این شایعات قصد منحرف کردن بحث‌های مزدی را دارند، گفت: با صحبت‌هایی که با معاونت روابط کار وزارت کار داشته‌ایم، قرار شده هفته آینده حتما جلسه شورای عالی کار با موضوع دستمزد برگزار شود.

خدایی ادامه داد: انتظار ما این است که دبیر شورای عالی کار حتما این جلسه را هفته بعد برگزار کند تا بتوانیم هرچه زودتر در مورد افزایش دستمزد کارگران در سال بعد تصمیم‌گیری کنیم.

عضو کارگری شورای عالی کار با تاکید بر اینکه کروناویروس نمی‌تواند بحث دستمزد را متوقف کند، ادامه داد: نمایندگان کارگری برای حضور در جلسات مزدی آمادگی کامل دارند و این آمادگی را به وزارت کار نیز اعلام کرده‌ایم؛ قرار نیست تعیین حداقل دستمزد کارگران به بهانه شیوع کرونا معطل بماند یا به بعد از سال موکول شود.

خدایی با تاکید بر اینکه وضعیت معیشتی کارگران اصلاً خوب نیست، افزود: هفته آینده بایستی بحث دستمزد به صورت سه‌جانبه مورد بحث و بررسی قرار گیرد؛ افرادی که در این زمینه شایعه‌پردازی می‌کنند باید بدانند این بحث معطلی‌بردار یا تعلیق‌شدنی نیست.

پنجم اسفند ماه، سبد معاش کارگران 4 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شد و اکنون کارگران انتظار دارند که این سبد در جلسات سه‌جانبه مزدی مورد استناد قرار گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز