خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

۱۴۰۰میلیارد تومان برای رتبه‌بندی فرهنگیان تخصیص یافت/ ثبت‌نام جاماندگان بسته معیشتی پس از ۳۰ دی ماه تمدید نمی‌شود/ انتظار معلمان بازنشسته برای دریافت پاداش پایان خدمت/ آیا کارگران و معلمان از رویای «خانه‌دار شدن» دست می‌کشند؟!/ دودِ تندِ فساد در بازر

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۲۸۷

رتبه‌بندی معلمان و همچنین حمایت‌های معیشتی امروز هم مورد توجه قرار گرفت و اخبار و اظهار نظر‌های تازه‌ای درباره آنها منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مطالب تازه‌ای درباره معلمان، حمایت‌های معیشتی و همچنین گزارش‌هایی درباره مسکن کارگران، بازرسی‌های کار، هزینه‌های درمان و بیکاری در استان‌های مختلف از مهم‌ترین مطالب منتشر شده امروز بود. علاوه بر این امروز گفت‌و‌گوهایی با عبدالله بلواسی و اکبر شوکت انتشار یافت.

 ۱۴۰۰میلیارد تومان برای رتبه‌بندی فرهنگیان تخصیص یافت

محمد باقر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) در مکاتبه‌ای با خزانه‌دار کل کشور، مجوز تخصیص ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را صادر کرد.

 ثبت‌نام جاماندگان بسته معیشتی پس از ۳۰ دی ماه تمدید نمی‌شود

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی با اشاره به درخواست‌هایی که برای تمدید مهلت ثبت‌نام از جاماندگان بسته‌های حمایت معیشت ارائه شده، گفت: این زمان تمدید نمی‌شود.

 انتظار معلمان بازنشسته برای دریافت پاداش پایان خدمت

فرهنگیانی که در ماه‌های گذشته بازنشست شده‌اند از انتظار برای دریافت پاداش پایان خدمت خود خبر می‌دهند.

  آیا کارگران و معلمان از رویای «خانه‌دار شدن» دست می‌کشند؟!

به نظر می‌رسد اگر دولت مسئولانه به بازار مسکن ورود نکند و به مسئولیتِ تامین مسکن باکیفیت برای کارگران و سایر مزدبگیران اساسی نیندیشد، سال آینده رکود غیرتورمی بر بازار مسکن حاکم خواهد شد و نتیجه چیزی جز به حاشیه رانده شدن مزدبگیران نخواهد بود.

 دودِ تندِ فساد در بازرسی‌ها در چشم کارگران و مردم می‌رود

رسیدگی به شکایت‌های واحدهای تولیدی از حوزه بازرسی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید با جدیت صورت گیرد؛ اما آیا می‌توان سرِ نهاد نظارت را به خاطر فسادی که در آن شیوع پیدا کرده، از بیخ و بن قطع کرد؟

 نظام پرداخت حق دسترسی به درمان را از حاشیه‌نشینان گرفته است

تغییر نظام پرداخت کنونی کشور بر اساسFee For Service است که معایب زیادی از جمله خدمات القایی، دور کردن پزشکان از اشتغال در مناطق حاشیه‌‌ شهرها و بالا رفتن هزینه‌های درمان بیماران دارد.

 نرخ بیکاری ۱۸ استان دو رقمی است

توزیع اشتغال در ایران ناعادلانه است. در حالی که ۱۳ استان بیکاری تک رقمی دارند، نرخ بیکاری در ۱۸ استان دیگر دورقمی و نرخ بیکاری برخی از استان‌ها تا حدود ۶ درصد بیشتر از میانگین بیکاری است.

 حمایت معیشتی کدام چاله‌ی زندگی مردم را پُر می‌کند؟!

عبدالله بلواسی با یادآوری وعده‌ها مبنی بر آنکه گرانی بنزین طبقات فرودست را متضرر نخواهد کرد، می‌گوید: دست کارگران و بازنشستگان بیش از همیشه خالی‌ست.

 طرح بودجه عملکردی بیمارستان‌های تامین اجتماعی دوباره بررسی می‌شود

عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، گفت: «به دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، کارگروهی با حضور نمایندگان کارگران، بازنشستگان و معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی، به منظورِ بررسی نقطه‌‌ نظرات پیرامون طرح بودجه عملکردی بیمارستان‌های تامین اجتماعی تشکیل می‌شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز