خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری سرویس کارگری روز یکشنبه ایلنا می‌خوانید؛

محاسباتِ سبد معاش را تا مشخص شدن اثرات گرانی بنزین به تاخیر انداختیم/مجلس راهبرد موثری برای حمایت از معیشت فرودستان ندارد/صف‌های انتظار سیلندر گاز در زاهدان، خاش و میرجاوه/لغو ابلاغِ تدریس به دلایل نامعلوم/برای بازگشت به‌کار کارگران اخراجی مشکلی نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۱۳۲

عضو کارگری شورای عالی کار اعلام کرد که محاسباتِ سبد معاش را تا مشخص شدن اثرات گرانی بنزین به تاخیر انداختیم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز (۱۷ آذر) اظهار نظری درباره محاسبات سبد معاش بازتاب یافت. امروز همچنین گزارش‌هایی درباره راهبرد مجلس برای معیشت فرودستان، وضعیت کارگران در شهر‌های گازرسانی نشده و گزارشی از یک کلاس و یک معلم منتشر شد. گفت‌و‌گویی با مدیرعامل مجتمع نیشکر هفت تپه و اخباری درباره بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی استان مرکزی، معوقات مزدی کارگران حفاری شمال و یک حادثه کار در دزفول از دیگر مطالب منتشر شده در این روز بود.

محاسباتِ سبد معاش را تا مشخص شدن اثرات گرانی بنزین به تاخیر انداختیم

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) گفت: برای اطمینان از تاثیرات احتمالی گرانی بنزین بر اقتصاد، محاسبات سبد معاش را تا هفته آخر دی ماه به تعویق انداختیم.

 مجلس هیچ راهبرد موثری برای حمایت از معیشت فرودستان ندارد

 در سال‌های اخیر بیش از ۱۸ میلیارد دلار ارز اختصاص داده شده برای واردات کالاهای اساسی به روش‌های مختلف، حیف و میل شده است. این نحوه توزیع ارز است، حیات اقشار فرودست را تهدید می‌کند.

 صف‌های انتظار سیلندر گاز در زاهدان، خاش و میرجاوه

دو استان سیستان بلوچستان و بوشهر این روزها به علت کمبود سیلندر گازهای LPG مشکلاتی دارند و مردم این دو استان که اغلب کارگر هستند، مجبورند سیلندرهای گاز را به صورت آزاد با قیمت‌ حدودا چهار برابری در صف‌های طولانی تهیه کنند.

 لغو ابلاغِ تدریس به دلایل نامعلوم

رهزاد خدیش که از دوندگی برای پیگیری کارش خسته شده و دیگر نمی‌داند به کدام درِ بسته بزند که شاید باز شود، می‌گوید: همه چیزِ ما معلمانِ حق‌التدریس از مراحل گزینش گرفته تا تعهداتِ تدریس، شبیه معلمان رسمی‌ست اما حقوق‌مان از نصف حقوق آنها هم کمتر است! این کدام عدالت است که اینگونه اجرا می‌شود؟!

 برای بازگشت به‌کار کارگران اخراجی مشکلی نداریم

امید اسدبیگی (مدیرعامل مجتمع نیشکر هفت تپه) از آسودگی کارگران در دوره جدید کاری خود خبر داد و گفت: اولویت اصلی این مجموعه افزایش تولید و تامین نیازهای معیشتی کارگران است.

 مشکلات آذرآب، هپکو و واگن‌پارس با حضور جهانگیری بررسی می‌شود

دوشنبه هفته جاری و در نشستی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور مشکلات و مسائل مربوط به واحدهای بزرگ صنعتی اراک بررسی و تصمیم نهایی در خصوص آنها اتخاذ می‌شود.

 بیش از دو ماه معوقات مزدی کارگران حفاری شمال

کارگران حفاری شمال بیش از دو ماه است که دستمزد نگرفته‌اند؛ آنها در نامه‌ای خواستار بهبود اوضاع شده‌اند.

 کشته و زخمی شدن دو کارگر بر اثر ریزش دیوار باغ مرکبات

سقوط دیوار بلوکی در یکی از باغ‌های مرکبات دزفول باعث کشته و زخمی شدن دو کارگر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز