خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید؛

بازداشت شماری از کارگران معترض هفت‌تپه/ حدیثِ کارگران هفت‌تپه که به خانه ملت نرسیدند!/ حادثه رانندگی برای کارگران شرکت نفت/ دومین روز اعتراض کارگران آذرآب/ جست‌و‌جوی کار در روستا‌ها آغاز شده است/ سبد معاش از هشت میلیون تومان گذشت

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۸۳۴

بازداشت شماری از کارگران نیشکر هفت تپه که برای دیدار با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس عازم تهران بودند، موجی از اخبار و اظهارنظر‌ها درباره وضعیت آنها به راه انداخت.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، دوشنبه ۱۵ مهر روز پر خبری در حوزه کارگری بود. در این روز خبر بازداشت شماری از کارگران نیشکر هفت تپه به واکنش‌های مختلفی انجامید. علاوه بر این، امروز یک حادثه رانندگی برای کارگران شرکت نفر که منجر به جان باختن یک کارگر شد، در سرویس کارگری ایلنا بازتاب یافت. تجمع کارگران آذراب برای دومین روز ادامه یافت. علاوه بر این اخبار، روز دوشنبه همزمان با روز ملی روستاییان و عشایر گزارشی درباره مهاجرت معکوس و همچنین خبری درباره نرخ بیکاری در روستا‌ها منتشر شد. گزارشی درباره سبد معاش و تعمیق فاصله طبقاتی در جریان شوک ارزی اخیر از دیگر مطالب منتشر شده در این روز بود.

 بازداشت شماری از کارگران معترض هفت‌تپه

 برخی از کارگران معترض شرکت نیشکر هفت تپه، از بازداشت تعدادی از همکاران خود خبر دادند.

  حدیثِ کارگران هفت‌تپه که به خانه ملت نرسیدند!

 سوال اصلی این است که چرا کارگرانی که نگران مجتمع بی‌نظیری هستند که از زمان راه‌اندازی در دهه ۴۰ شمسی، فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده اما هیچ زمان مثل این چهار سال، مسیر حضیض را طی نکرده، بازداشت می‌شوند؟ کارگرانی که نگران سرنوشت و آینده‌ی مجتمع غول پیکری هستند که به اندازه ۲۳ کشور دنیا وسعت دارد و حدود ۶ هزار نفر از کنارِ سفره‌ی آن «نان» می‌خورند.

 حادثه رانندگی برای کارگران شرکت نفت

  صبح امروز (۱۵ مهرماه) براثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل کارگران پالایشگاه آبادان زیرمجموعه شرکت نفت در پنج کیلومتری محور جاده آبادان به ماهشهر بعد از سه راهی خوردورق، یک  کارگر کشته شد و ۲۱ کارگر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

 دومین روز اعتراض کارگران آذراب

کارگران آذرآب امروز در دومین روز اعتراضاتشان در محوطه شرکت جمع شده و خواستار پیگیری وضعیت سهامداری این واحد تولیدی شدند.

 بیکاری در روستا‌ها تک رقمی است

نرخ بیکاری در روستا‌های کشور ۷.۹ درصد است و ساکنان روستا‌های سمنان با نرخ بیکاری ۳.۵ درصدی کمترین بیکاری را در میان روستاییان کشور دارند.

 جست‌و‌جوی کار در روستا‌ها آغاز شده است

مهاجرت در ایران معکوس شده و حمایت از مشاغل روستایی باعث شده افراد بیشتری به رفتن به روستا‌ها تمایل نشان دهند. آیا این مهاجرت دائمی است یا ناشی از تبی است که چند سالی‌ست فراگیر شده؟

 سبد معاش از هشت میلیون تومان گذشت

سبد معاش خانوارهای کارگری در شهریور ماه با ۴۸۹ هزار تومان افزایش، از مرز ۸ میلیون تومان عبور کرده است؛ در این شرایط آیا شورای عالی کار، کاری صورت خواهد داد؟

 دست‌های پنهانی که ۵۵۰ هزار میلیارد تومان از جیب کارگران برداشتند

عد از اینکه شوک ارزی تحمیل شد، اعلام کردند که چون تورم ایجاد شده، باید نقدینگی خلق شود. بعد از خلق نقدینگی هم نرخ ارز را بالا بردند. مدت‌هاست که این چرخه معیوب در اقتصاد تکرار می‌شود تا پولدارها، پولدارتر و نیروی کارِ کارگران، ارزان‌تر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز