خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارفرمایی اعلام کرد:

تقسیط حق بیمه، خواسته کارفرمایان از تامین اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۷۸۵

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب می‌تواند دغدغه تولیدکننده را کاهش دهد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین جمیلی اظهار کرد: تامین مالی یا نقدینگی بنگاه های اقتصادی و تولیدی یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات واحد‌های تولیدی است که در شرایط تحریم، مشکلات بانکی و رکود به وجود آمده، تشدید نیز شده است.

او افزود: با توجه به اینکه بخشی از هزینه‌های یک واحد تولیدی با پرداختی ها به سازمان تامین اجتماعی در ارتباط است، نبود سرمایه در گردش و نقدینگی در مواردی واحدها را برای پرداخت حق بیمه دچار مشکل و تاخیر می‌کند.

جمیلی ادامه داد: می‌توان برای حمایت از واحد‌های صنعتی و تولیدی و متناسب با شرایط حاکم بر جامعه آیین نامه‌هایی را در دستور کار قرار داد تا مشکلات تاثیر بسزایی روی کار واحد‌های تولید نداشته باشد. بخشنامه بخشودگی جرایم که تا 100 درصد نیز امکان پذیر است، در موارد زیادی می‌تواند دغدغه ها را از دوش تولید کننده بردارد تا بخشی از هزینه‌هایی که به ناچار و از روی نبود نقدینگی تحمیل شده جبران شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران افزود: همه بخش‌ها باید برای تحقق حداکثری رونق تولید در سال جاری ، نقش خود را احصا و به درستی ایفا کنند.

او با بیان اینکه بقای سازمان تامین اجتماعی به بقای تولید کننده و تولید در کشور منوط است، یادآور شد: یکی از خواسته‌های اکثر واحد‌های تولیدی در رابطه با سازمان تامین اجتماعی، تقسیط حق بیمه و دریافت فهرست از کارفرمایان است. همچنین راه اندازی سیستمی که از رفت و آمد‌ها کاسته و در راستای شفافیت باشد می‌تواند کمک شایانی به حمایت از واحد‌های تولیدی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز