خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت کار خطاب به کارفرمایان:

نسبت به سالم‌سازی محیط کار اقدام کنید

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۹۰۳

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است: علی‌رغم تحریم‌های اقتصادی می‌توان تولیدات را رونق بخشید و با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی تهدیدات را می‌توان به فرصت تبدیل کرد.

به گزارش ایلنا، حاتم شاکرمی (معاون روبط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و پروانه رضایی بختیاری (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران) در راس هیاتی متشکل از  لیلا واثقی (فرماندار شهرستان قدس)، کورش یزدان همدانی (مدیرکل روابط کار و جبران خدمت و  مظفری)، مدیر کل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدحسین رستمی (مدیر حراست) و سعید قوتی (رئیس تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران)، علی خدایی (رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) و جمعی از اعضای هیئت مدیره تشک‌های کارگری این استان از پالایشگاه نفت پارس بازدید کردند.

شاکرمی در حاشیه این بازدید طی نشستی  با مدیران و اعضای شورای اسلامی کار شرکت نفت پارس گفت: سازمان تامین اجتماعی بخشی از این وزارتخانه است که سعی دارد با اجرای قوانین و برنامه‌های خود از امنیت شغلی، آتیه کارگران و رونق بخشیدن به تولید حمایت کند. همچنین با حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی کارفرمایان هم می‌توانند با آسودگی بیشتر به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

او افزود: در شرایط کنونی شرکت نفت پارس نه تنها  تولیداتش کاهش نیافته بلکه تولیدات خود را افزایش و صادراتش را هم نسبت به سال قبل افزایش داده است. این در حالی است که پالایشگاه نفت پارس از سوی استکبار جهانی در فهرست تحریم های اقتصادی قرار گرفته است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش تولیدات این شرکت، آن را حاوی دو پیام دانست و اظهار کرد: مدیر این مجموعه از دانش و توانمندی خوبی برخوردار است و اینکه به رغم تحریم‌های اقتصادی می‌توانیم تولیدمان را رونق ببخشیم و با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

او در ادامه راه نجات اقتصاد کشور و خروج از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم را تنها در رونق تولید و اتکا به توانمندی‌های داخلی کشور بخصوص سرمایه‌های بزرگ منابع انسانی دانست.

شاکرمی ادامه داد: در کارگاه های مشمول کارهای سخت و زیانن‌آور کارفرمایان باید براساس فرجه زمانی   ۲سال در آیین نامه مربوطه نسبت به سالم سازی محیط کار اقدام کنند .

 او با اشاره به تبصره   ۲ ماده  ۷۶قانون تامین اجتماعی عنوان کرد: کارفرمایان کلیه کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی که تمام یا برخی از مشاغل آنها حسب تشخیص مراجع ذی ربط سخت و زیان آور اعلام شده است یا اعلام خواهد شد مکلفند ظرف دو سال از تاریخ تصویب این قانون نسبت به ایمن‌سازی عوامل شرایط محیط کار مطابق حد مجاز و استانداردهای مشخص شده در قانون کار و آئین‌نامه‌های مربوطه و سایر قوانین موضوعه در این زمینه اقدام کنند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دیگر واحدها نیز بتوانند با اتکا به سرمایه‌ها و دانش خود از مشکلات اقتصادی خارج شوند، خاطرنشان کرد: بایستی در این زمینه شرکت نفت پارس به عنوان یک الگوی موفق مورد توجه قرار گیرد. با توجه به اینکه از مهمترین سیاست‌های دولت مشارکت کارگران در سهام کارخانجات است، این واحد در این امر مهم هم پیش تاز بوده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویت فرهنگ چرخش مدیریتی را در انجمن‌های صنفی بسیار تاثیرگذار ارزیابی کرد و افزود: چرخش مدیریتی و چرخش عضویتی در شورای اسلامی کار فرهنگ بسیار سازنده است که باعث افزایش روحیه کار گروهی و انسجام بیشتر در واحد تولیدی می شود. خوشبختانه پالایشگاه نفت پارس در این مورد هم پیشگام بوده و توانسته با قدمتی بیش از  ۶۰ سال فناوری‌های روز دنیا را به خدمت بگیرد و با تعامل و هماهنگی سازنده ای که میان مدیران و کارگران این مجموعه وجود دارد به توفیقات و پیشرفت‌های ارزشمند و ماندگاری دست یابد و با دوری جستن از حاشیه ها به تولیدات خود رونق بخشد.

در ادامه این نشست پروانه رضایی بختیاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ضمن تبریک هفته بهزیستی و تامین اجتماعی، مهمترین دستاورد حمایتی سازمان تامین اجتماعی را امنیت شغلی کارگران دانست و بیان کرد: از حضور در محیط کار شرکت نفت پارس که فضای تفاهم و گفتمان بین مدیران، کارگران و شورای اسلامی کار وجود دارد بسیار خوشحالم زیرا در هر جا چنین وضعیتی حاکم است، قطعا تفکری هوشمندانه و سازنده پشت آن بوده که توانسته موضوعی بنام تفاهم در محیط کار ایجاد نماید. در واقع با تفاهم همه مشکلات به راحتی حل و در هنگام اختلافات تصمیمات درست اخذ و از اتلاف انرژی، زمان و سرمایه‌های مالی و انسانی جلوگیری می‌شود. تفاهم در محیط های کاری موجب افزایش تولید، رفع مشکلات، پرورش و بروز نبوغ کارکنان می‌شود.

در ادامه این جلسه خلیلی، مدیرعامل شرکت نفت پارس تصریح کرد: شرکت نفت پارس یکی از قدیمی ترین کارخانجات کشور با  ۶۱ سال سابقه فعالیت می باشد. شرکت نفت پارس، و پالایشگاه پارس نخستین پالایشگاه و شرکت نفت خصوصی ایران است که در اول آذرماه ۱۳۳۷ تاسیس شد. این پالایشگاه قدیمی‌ترین پالایشگاه تولید روغن موتور و روانساز در ایران و خاورمیانه است. فعالیت عمده این پالایشگاه تصفیه و تقطیر مواد سنگین نفت خام است که تاکنون مقداری از آن به وسیله کشورهای دیگر تهیه و به ایران فرستاده می شد. محصول مختلف این شرکت انواع روغن موتور، گریس و پارافین جامد برای مصرف بازارهای داخلی و خارجی است.

خلیلی  گفت: به رغم تحریم ها شرکت نفت پارس در سال گذشته و سال جاری بهترین شرایط تولید خود را طی   ۶۰سال فعالیت خود داشته است. از لحاظ افزایش تولید و بهره وری از برنامه هدف گذاری شده بسیار جلوتر هستیم. رکورد زنی نفت پارس با تلاش کارگران و مدیران میانی این شرکت اتفاق افتاده است. تمامی کارکنان از کارگر و کارفرما دست به دست هم داده‌اند تا این موفقیت بزرگ به دست آید. این عملکرد مطلوب نتیجه روحیه بالای همکاران و انجام کار بسیجی در فضای همدلی و تعامل حاصل شده است. ما به تفکر سیستمی اعتقاد داریم و با تمام وجود تلاش خواهیم کرد تا به بهره‌وری بالا برسیم. مهمتر از این دغدغه ما ایمنی و کرامت کارکنان و افزایش سطح رفاه این عزیزان است.

 دیگر مدیران حوزه معاونت روابط کار حاضر در این نشست ضمن ارایه گزارشی از عملکرد سال گذشته واحد تحت مدیریت خود به بیان نظرات خود پرداختند.

در خاتمه از خطوط تولید شرکت نفت پارس بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز