خبرگزاری کار ایران

امیدواری‌ها برای بهبود اوضاع/ آیا قند تلخِ "فسا" شیرین می‌شود؟!

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۲۴۶

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه قند فسا از مشکلات این واحد تولیدی می‌گوید و البته از امیدواری‌ها برای بهبود اوضاع. او می‌گوید: امیدوارم طبق وعده‌ها مطالبات پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارخانه قند فسا در استان فارس، یکی از معدود فرصت‌های شغلی نیروهای جویای کار در شهرستان فسا است؛ بسیاری از خانواده‌های این شهرستان، از گردش چرخ‌های این کارخانه، «نان» درمی‌آورند. با این همه، این واحد تولیدی، فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است.

در روزهای متوالی هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، کارگران این کارخانه بارها به مقامات مسئول و فرمانداری مراجعه کردند؛ خواسته آنها واضح و سرراست بود: «چرا سه ماه مطالبات مزدی ما پرداخت نمی‌شود؟»

فرمانداری فسا در رابطه با مطالبات کارگران می‌گوید: در یکی، دو روز آینده، یک سوم مطالبات کارگران، یعنی یک ماه از معوقات آنها پرداخت می‌شود؛ کارگران مطمئن باشند که این اتفاق می‌افتد.

عبدالرضا خراسانی (رئیس شورای اسلامی کار این کارخانه) نیز ضمن امیدواری بابت پرداخت مطالبات از اوضاع قند فسا می‌گوید: کمتر از چهار سال پیش و بعد از دهمین دوره انتخابات مجلس، کارخانه قند فسا به بخش خصوصی واگذار شد؛ واگذاری ای که کارگران از آن رضایت نداشتند. در زمان افتتاح مجدد کارخانه که با حضور مسئولان استانی انجام شد، تلاش کردند این بازگشایی را یک «افتخار» تلقی کنند؛ از نماینده مجلس تا فرماندار، همگی این بازگشایی را نقطه‌ای مثبت در سیاهه فعالیت‌های خود قلمداد کردند.

چهار سال پیش را فراموش نکنند!

اما بعد چه شد؛ خراسانی روایت را ادامه می‌دهد: اکنون پس از گذشت کمتر از چهار سال و با وجود تمام پستی و بلندی‌های موجود، از مشکلات محیط زیستی کارخانه که مشمول اولتیماتوم سازمان محیط زیست شد، گرفته تا کمک‌های ریز و درشت به این واحد تولیدی، آنچه بیش از همه برای ما کارگران اهمیت دارد، عقب افتادن حقوق سه ماهه است که فرماندار وعده داده در روزهای آینده، یک سوم آن پرداخت میشود.

او با بیان اینکه امیدواریم مسئولان این مساله، یعنی پرداخت مطالبات کارگران را جدی بگیرند، ادامه می‌دهد: باید هنگام راه‌اندازی مجدد کارخانه، به فکر سرمایه انباشته، سرمایه در گردش و مبلغ پشتیبانی مناسب برای آن می‌بودند اما در حال حاضر نیز مطالبات کارگران، آنقدر زیاد نیست که غیرقابل پرداخت باشد و امیدواریم این مساله را جدی بگیرند.

به گفته او، کاش چهار سال پیش را به یاد آورند؛ روزی که قیچی زدند و قرار بود قفلِ رزق و روزی کارگران و مردم فسا، با این قیچی باز شود....

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز