خبرگزاری کار ایران

شورای تامین اعتراض کارگران «قندفسا» را بررسی کرد/ کارفرما مکلف به پرداخت مطالبات مزدی وبیمه‌ای کارگران شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۷۰۰

جلسه بررسی مشکلات کارگران قند فسا از سوی شورای تامین شهرستان در محل فرمانداری شهرستان فسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بدنبال اجتماع روز یکشنبه کارگران  کارخانه قند فسا در اعتراض به ۴ ماه معوقات مزدی، کارگران این واحد صنعتی می‌گویند که جلسه روز گذشته شورای تامین فرمانداری شهرستان فسا با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد.

منابع کارگری در کارخانه قند فسا با اعلام این خبر یادآور شدند: طبق مصوبات این جلسه قرار است تا پایان تیر ماه جاری مطالبات عقب افتاده کارگران این واحد تولیدی پرداخت شود. در عین حال تا پایان روز بیستم تیر ماه بخشی از معوقات بیمه‌ای کارگران برای تمدید دفترچه‌های درمانی به تامین اجتماعی واریز شود.

کارگران قند فسا همچنین، اظهار داشتند: در این جلسه همچنین مقرر شد کارفرما وضعیت پرداخت هزینه بازنشستگی کارگران مشمول بازنشستگی با قانون مشاغل سخت و زیان آور را مشخص کند.

این کارگران گفتند: بخشی یگری از مشکلات کارخانه مربوط به بدهی کارفرما به پیمانکاران چغندر قند بود که در این خصوص نیز کارفرما مکلف به مشخص کردن وضعیت پرداخت مطالبات آنها شده است.

به گفته کارگران، پرداخت هزینه بازنشستگی کارگران مشمول، پرداخت معوقات مزدی، پرداخت سنوات  و سامان دادن به وضعیت کارخانه، نمونه‌ای از دلایل اعتراض این کارگران است که تاکنون از سوی مسئولان شرکت اجرایی نشده است.

به گفته آنان؛ مدیریت کارخانه قند فسا در مقام کارفرمای کنونی مکلف به انجام وعده‌های داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز