خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران قند فسا: معوقات مزدی داریم/کارفرما: کمبود نقدینگی مشکل‌ساز است

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۶۳۶

عضو شورای اسلامی کار واحد تولیدی قند فسا می‌گوید: کارگران این کارخانه علیرغم راه‌اندازی خطوط تولید، دو ماه مزد پرداخت نشده دارند. درمقابل کارفرما نیز می‌گوید: کمبود نقدینگی، این واحد تولیدی را با مشکل مواجه کرده‌است.

عبدالرضا خراسانی (عضو شورای اسلامی کار کارخانه قند فسا) در ارتباط با شرایط شغلی خود و همکارانش به خبرنگار ایلنا گفت: وضعیت تولید و گردش مالی این واحد تولیدی به قدری بهبود یافته که برخلاف گذشته ظرفیت تولید زیاد شده و مدت زمان فعالیت کارخانه نیز افزایش یافته و به نُه ماه در سال رسیده است.

وی ادامه داد: مساعدت دولت در راه‌اندازی دوباره کارخانه و تهیه مواد اولیه موثر بوده است. 

خراسانی افزود: باوجود بهبود وضعیت واحد، اکنون دو ماه است که این کارخانه دستمزد کارگران را نداده است.

خراسانی ضمن اشاره به افزایش کارگران دانشجو و جوان در قالب طرح "کارورزی" در این واحد، در رابطه با امنیت شغلی کارخانه قند فسا افزود: این واحد در یک دهه گذشته بیش از ۷۵۰ کارگر داشته است که در این مدت، رقم یاد شده بجای افزوده شدن، کم شده و به حدود ۲۵۰ کارگر رسیده و ۵۰۰ نفر در این مدت در مجموع تعدیل شده‌اند.

عضو شورای اسلامی کار واحد تولیدی قند فسا در پایان به بحث ایمنی کار پرداخت و افزود: وضعیت ایمنی کار نیز چندان مساعد نیست و ما چندماه است درخواست تهیه کفش مخصوص برای کارگران کرده‌ایم که هنوز پاسخی نگرفتیم.

در مقابل؛ مجید بختیار (مدیرعامل شرکت قند فسا) درباره تاخیر در پرداخت حقوق کارگران طی دو ماه اخیر به خبرنگار ما گفت: به دلیل عدم وصول طلب ما از دولت و نیز از بنکداران بخش خصوصی، ما با مشکلاتی از قبیل عدم وجود نقدینگی مواجه شده‌ایم که موجب شده با معضلاتی مانند عدم پرداخت صورت‌حسابِ شرکت گاز و تاخیر در پرداخت مزد مواجه شویم.

بختیار با یادآوری این مطلب که عدم پرداخت به موقع حقوق در بین بسیاری از شرکت‌ها به اجبار تبدیل به یک رویه عادی شده، ابراز امیدواری کرد این واحد با وصول مطالبات خود بتواند در اسرع وقت حقوق کارگران پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز