خبرگزاری کار ایران

اکبر قربانی:

تلاش کرده‌ایم بخشی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی را در قالب خانه کارگر ارائه دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۵۷۵

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران با بیان اینکه تلاش کردیم تا بخشی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی را در قالب خانه کارگر ارائه دهیم، گفت: خوشبختانه این خدمات از دید جامعه کارگری دور نیست. می‌کوشیم تا خدماتی که در سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌دهند به شکل رایگان یا با درصد خیلی کمتر اینجا داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر قربانی (دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران) در مراسم افتتاحیه دندانپزشکی خانه کارگر غرب تهران اظهار داشت: خانه کارگر غرب تهران در راستای هدف صیانت و حفظ حقوق جامعه کارگری و صیانت از سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بیمه‌ای، خدماتی را ارائه می‌کند. ما همیشه می‌گوییم تشکیل خانه کارگر به لطف خدای بزرگ بود. ما در یک خانه کلنگی داشتیم که در و دیوار آن در حال ریختن بود. همان زمان رهنمودهایی از آقای صادقی گرفتیم و با یکسری مشاورات اقتصادی افرادی وارد کار شدند و ماحصلش این بود که توانستیم آن خانه کلنگی را بدهیم و یک ساختمان 140 متری نوساز در پنج طبقه تحویل گرفتیم تا خدمات خوبی در آن ارائه دهیم.

او با بیان اینکه غرب تهران قطب صنعتی کشور است و از پل ساوه تا ورآورد با بیشتر کارخانه‌ها در ارتباط هستیم، تصریح کرد: حدود 30 هزار نفر در ایران خودرو کار می‌کنند که با 15 نفر از نمایندگان کارگری در این کارخانجات ارتباط داریم. همچنین ماهانه به 500 نفر را آموزش‌های کوتاه مدت ارائه دهیم؛ از جمله مهارت‌های هفتگانه‌ای چون کامپیور، هنری، فن بیان و زبان. در عین حال از گروه‌های مختلف کمک می‌کنند و مربیانی به صورت مجانی تدریس می‌کنند. این‌ها همه به لطف خدای بزرگ ممکن شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران با اشاره به اینکه دندانپزشکی از خدماتی است که جامعه کارگری به شدت به آن نیاز دارد، بیان کرد: ما با بخش خصوصی مذاکراتی داشتیم که بسیار از آن استقبال شد. همچنین آقای صادقی به ما خیلی کمک کردند.

قربانی با بیان اینکه تلاش کردیم تا بخشی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی را در قالب خانه کارگر ارائه دهیم، گفت: خوشبختانه این خدمات از دید جامعه کارگری دور نیست. می‌کوشیم تا خدماتی که در سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌دهند به شکل رایگان یا با درصد خیلی کمتر اینجا داشته باشیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران ادامه داد: قرارداد ما با آقایان مقسم و نخعی پایین‌ترین میزان تعرفه‌های پزشکی بوده است. من مطمئن هستم شرکت‌ها از این پس به ما مراجعه می‌کنند و می‌توانیم خدمت‌رسانی به کارگران را گسترش دهیم.

او ادامه داد: بسیاری از کارگران از لحاظ مالی وضعیت خوبی ندارند. از این رو ما به جد پیگیر هستیم تا خدمات دندانپزشکی را گسترش بدهیم و ما می‌توانیم در مراکز درمانی این مساله را بسط بدهیم.

وی افزود: ما صحبتی با برخی پزشکان کردیم و تلاش می‌کنیم این کار را توسعه بدهیم. این کار خدمت‌رسانی خوبی به جامعه کارگری خواهد بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران گفت: امیدواریم به یک کلینیک بزرگ در غرب تهران برای خدمات‌رسانی به کارگران برسیم و بتوانیم این ایده را توسعه بدهیم.

قربانی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه 3 میلیون و هفتصد هزار تومان سبد معیشت کارگران است و این رقم با دستمزد کارگران که حدود یک میلیون و 800 هزار تومان است، فاصله دارد. امیدواریم از این دست خدمات‌رسانی‌ها به کارگران استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز