خبرگزاری کار ایران

شاکرمی در جمع خبرنگاران:

مهارت‌آموزی متناسب با مشاغل جدید باید انجام شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۳۰۲

شاکرمی در جمع خبرنگاران گفت: مهارت‌آموزی متناسب با مشاغل جدید باید در دستور کار قرار گیرد. مهارت‌های عملی باید جایگزین آموزش‌های نظری شود. امروز، نیروی کاری می‌تواند شغل خود را حفظ کند که دارای مهارت‌های متناسب با روش‌ها و تکنولوژی‌های نوین باشد. از همین رو، مهارت‌آموزی در این راستا باید ارتقا یابد.

به گزارش ایلنا، حاتم شاکرمی (معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در همایش ملی آینده کار که روز گذشته در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار می‌شد، در جمع خبرنگاران، گفت: امسال صدمین سال تاسیس سازمان بین‌المللی کار (ILO) است و دستور کار اجلاس مردادماه این سازمان بحث آینده کاراست.

وی با بیان اینکه آینده کار یک بحث جمعی است، اظهار داشت: می‌توان گفت روش‌ها و فرآیندهای کار در حال تغییر است و به سمت تکنولوژی و روش‌های نوین می‌رود. لذا در تمام کشورها اجلاس و همایش‌هایی تحت عنوان آینده کار برگزار می شود.

شاکرمی افزود: ما نیز در این مقطع زمانی اجلاس آینده کار را با مشارکت شرکای اجتماعی اعم از دولت، کارگران و کارفرمایان کشور برگزار کردیم. بحث‌هایی که در این همایش مطرح کردیم درباره تغییرات فزاینده و پر شتابی است که در محیط کار در حال اتفاق افتادن است، بدین معنا که محیط کار به سمت اتوماسیون، استفاده از ربات، اقتصاد دیجیتالی، اینترنت و شبکه‌های مجازی می‌رود. 

وی تصریح کرد: طبیعتا وقتی این تغییرات حاصل می‌شود، باید نگرش ما هم در رابطه کارگر و کارفرما مورد بازبینی قرار گیرد. در این راستا یکی از اهداف ما در برگزاری این همایش این است که باید رابطه کارگر و کارفرمایی با ظرفیت‌های قانونی و روش‌های جدید در جهت حمایت‌های اجتماعی تطبیق داده شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان، گفت: موضوع بسیار مهمی که باید لحاظ شود، مهارت‌آموزی متناسب با مشاغل جدید است. مهارت‌های عملی باید جایگزین آموزش‌های نظری شود. امروز، نیروی کاری می‌تواند شغل خود را حفظ کند که دارای مهارت‌های متناسب با روش‌ها و تکنولوژی‌های نوین باشد. از همین رو، مهارت‌آموزی در این راستا باید ارتقا یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز