خبرگزاری کار ایران

علی خدایی:

تعلل وزارت کار در برگزاری جلسات مزدی/ پیشنهاد ما افزایش دستمزد به میزان حداقل ۱ میلیون و ۸۹ هزار تومان است

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۰۸۳

علی خدایی با انتقاد از تعلل وزارت کار در برگزاری جلسات مزدی گفت: این رویکرد، فضای چانه‌زنی را محدود کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسفند وارد نیمه دوم خود شده است اما هنوز خبری از تعیین تکلیف دستمزد ۹۸ نیست؛ حتی دومین جلسه شورای عالی کار که طبق وعده‌های قبلی قرار بود در هفته جاری برگزار شود، بازهم به تعویق افتاده و این امر به نگرانی کارگران افزوده است.

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) با انتقاد از این تاخیر می‌گوید: وزارت کار جلسه را به تعویق می‌اندازد و این اصلاً اتفاق قابل قبول و خوشایندی نیست. برخلاف سال‌های گذشته، تا امروز که ۱۶ اسفند است، هنوز هیچ مذاکره جدی و رودررو با کارفرمایان و دولت نداشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه نباید در برگزاری جلسات تا این اندازه اهمال بورزند، ادامه داد: برگزار نشدن جلسات، عملاً فضای چانه‌زنی کارگران را محدود کرده؛ ما علی‌القاعده باید تا امروز چندین جلسه برگزار می‌کردیم که متاسفانه فقط یک جلسه با موضوع تعیین دستمزد ۹۸ برگزار شده که در آن جلسه نیز وزیر کار و دو وزیر دیگر حضور نداشتند.

عضو کارگری شورای عالی کار تاکید می‌کند: با توجه به کاهش شدید ارزش واقعی دستمزد در سال جاری، ضرورت دارد، مذاکرات مزدی ۹۸ با جدیت و سرعت برگزار شود؛ لذا وزارت کار باید هرچه سریعتر به وظیفه قانونی خود که برگزاری جلسات شورای عالی کار است، عمل نماید.

خدایی با بیان اینکه وعده داده‌اند هفته آینده دومین جلسه مزدی برگزار خواهد شد؛ اعلام داشت: پیشنهاد گروه کارگری جبران کاهش قدرت خرید کارگران است و بر این اساس بایستی کف خواسته‌ی ما را تفاوت سبد معیشت امسال با سال گذشته به میزان ۱ میلیون و ۸۹ هزار تومان درنظر بگیرند؛ ما معتقدیم که این میزان، حداقلی‌ست که قدرت خرید کارگران را به اسفند ۹۷ بازمی‌گرداند؛ برای  بهبود قدرت خرید باید افزایش دستمزد از این رقم هم بیشتر باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز