خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران کارتن ایران مقابل شعبه ۶ تامین اجتماعی/سنگ‌اندازی در بازنشستگی سخت و زیان‌آور کارگران

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۴۸۰

صبح امروز جمعی از کارگران «کارتن ایران» در اعتراض به مشکلات بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور خود، مقابل ساختمان شعبه شش اداره تامین اجتماعی دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز  چهارشنبه (۲۴ بهمن ماه ) جمعی از کارگران کارخانه کارتن ایران مقابل ساختمان شعبه شش اداره تامین اجتماعی واقع در سه راه آذری تجمع کردند.

یکی از کارگران کارخانه کارتن ایران در تشریح مشکلات بازنشستگی خود گفت: به صورت مشخص کارگران شاغل در کارتن ایران که شمار مجموع آنها تا ۳۵۰ نفر می‌رسد، سالهاست که در مشاغل سخت و زیان‌آور مشغول کار هستند اما تقریبا از شش ماه پیش علیرغم اینکه کارفرما با درخواست بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور تعدادی از کارگران موافق و حاضر است چهاردرصدِ بازنشستگی پیش از موعد آنها را بپردازد، تامین اجتماعی شعبه شش به بهانه‌های مختلف مخالفت و سنگ‌اندازی می‌کند.

وی با یادآوری اینکه ممکن است برای برخی مدیران شعب تامین اجتماعی و کارفرمایان اهمیت به تاخیر افتادن بازنشستگی کارگران چندان محسوس نباشد اما این اتفاق برای کارگرانی که دیگر در کارخانه جایی ندارند، تحمل‌ناپذیر است.

این کارگر کارخانه کارتن سازی ایران که به نمایندگی از سایر همکاران خود سخن می‌گفت، از مدیریت شعبه ششم اداره تامین اجتماعی تهران‌ درخواست کرد هرچه زودتر شرایط بازنشستگی آنها را فراهم‌ کنند.

حسن دویران (عضو هیت مدیره کارخانه کارتن ایران) با تایید اعتراض کارگران این کارخانه به ایلنا گفت: در جلسه‌ای که با مدیریت شعبه ششم تامین اجتماعی تهران در ارتباط با مشکلات کارگران این کارخانه داشتیم، ایشان قول همکاری دادند.

او افزود: باتوجه به اینک سازمان تامین اجتماعی یکی از سهامداران کارخانه کارتن ایران است، امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل با تلاش آن سازمان مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز