خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی :

طرح اصلاحات پارامتریک کارگران فاجعه بزرگی را رقم می‌زند/ این طرح خالی‌کردن جیب کارگران است

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۷۴۱

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی اصلاحات پارامتریک قانون تامین اجتماعی را فاجعه‌ای بزرگ دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، سهرابی رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار در نشست نمایندگان شوراهای حل اختلاف با حضور شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در سخنانی با اشاره به مشکلات فرا روی جامعه کارگری گفت: متاسفانه طرح به اصطلاح پارامتریک قانون تامین اجتماعی که به  مجلس ارائه شده فاجعه تاریخی را در صورت تصویب رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: افزایش حداقل سابقه بیمه برای بازنشستگی از ۲۰ سال به ۲۵ سال، افزایش محاسبه ضریب حقوق بازنشستگی  از ۲ سال به ۲۰ سال! و افزایش حق بیمه سهم کارگر از ۷ به ۹ درصد بخش‌هایی از این طرح جدید برای خالی کردن جیب کارگرهاست.

وی افزود: این ماجرای تکراری در دو مرحله  غارت غیرقانونی و بعد غارت قانونی صندوق تامین اجتماعی را در پی خواهد داشت ابتدا اینکه کارگران حق بیمه پرداختی آنها پس از چندین سال ارزش اسمی و رسمی آن کاهش پیدا میکند و با جامعه کارگری وبازنشستگان فقیر و سازمانی نحیف روبرو خواهیم شد.

 سهرابی همچنین گفت: بیش از ۹۷درصد قراردادهای کارگران موقت بوده که می‌توان گفت ثبات شغلی این قشر همیشه در معرض خطر است .

وی تصریح کرد: از مجموعه دولتمردان بویژه وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی می‌خواهیم آیین نامه تبصره یک ماده ۷ را برای مشخص شدن کارهای با ماهیت دائم و انعقاد قرارداد دائم با کارگران امنیت شغلی این قشر و بالابردن بهره‌وری سریع‌تر تصویب و اجرایی کنند .

وی با اشاره به تورم سال‌جاری و مشکلات معیشتی کارگران گفت : امروز کارگران با توجه به تورم ایجاد شده در شرایط بدی به‌ سر می‌برند به طوریکه حقوق مصوب سال جاری  حداقل یک چهارم هزینه های زندگی را تامین می کند امیدواریم با توجه به مباحث مطرح شده شاهد افزایش مناسب حقوق باشیم هرچند می‌دانیم که این افزایش خلا تورم و حداقل دستمزد را پوشش نخواهد داد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز