خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برای بهبود وضعیت زندگی کارگران تصمیمات جهادی لازم است/مرز را هم از ما دریغ کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۱۸۹

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به سالگرد چهل سالگی انقلاب و پخته شدن نظام، افزود: در پاره‌ای موارد به دلیل برخی کوتاهی‌ها شاهدیم که مشکلات در برخی حوزه‌ها نسبت به دو دهه اول پس از انقلاب نه تنها کاهش نیافته بلکه چند برابر شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینعلی اکبری (دبیر اجرایی خانه کارگر استان سیستان و بلوچستان) در خصوص موضوع دستمزد کارگران برای سال آینده اظهار داشت: اکنون وضعیت زندگی کارگران بسیار حاد شده و با توجه به برآوردهایی که در خصوص تورم سال آینده می‌شود، شرایط برای کارگران سخت‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتظار ما از مجموعه شورای عالی کار این است که تصمیمی معطوف به شرایط واقعی اتخاذ کنند، گفت: از دولت هم انتظار داریم برای اینکه کارفرمایان در تقابل با خواسته‌های کارگران تمایل بیشتری برای همکاری داشته باشند، تسهیلاتی در زمینه کاهش مالیات، حامل‌های انرژی و موارد دیگری که افزایش‌دهنده هزینه‌های تولید هستند، برای آنها فراهم آورد.

اکبری با تاکید بر اینکه کارگران هم جزو مردم ایران هستند، خاطرنشان ساخت: دولت این وظیفه را بر دوش دارد که در حوزه رفاه خدمات بهتری را عرضه کرده و شرایطی را برای کارفرمایان فراهم آورد که از نابودی کار و تولید جلوگیری به عمل آید.       

وی تصریح کرد: اگر شرایط را برای کارگران ساده نگیریم و مرتبا مشکلات مالی داشته باشند آنها از زمانی که از خواب برمی‌خیزند تا هنگامی که در شب به خواب فرومی‌روند در طلب معیشت و ناچار از تحمل دغدغه‌هایشان خواهند بود. چنین نیروی کاری چگونه خواهد توانست کار و تولید را به بهترین نحو انجام داده و بازدهی کار بالایی داشته باشد؟

دبیر اجرایی خانه کارگر سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به سالگرد چهل سالگی انقلاب و پخته شدن نظام در تمامی حوز‌ه‌ها، افزود: طی این ۴ دهه مدیران و مسئولانی تربیت یافته و فعالیت کرده‌اند که اکنون برخوردار از تجاربی ارزشمند هستند. ما انتظار داریم که آنها بتوانند مشکلات ما را حل کنند گرچه در پاره‌ای موارد به دلیل برخی کوتاهی‌ها شاهدیم که  مشکلات در برخی حوزه‌ها نسبت به دو دهه اول پس از انقلاب نه تنها کاهش نیافته بلکه چند برابر شده‌ است.

وی تاکید کرد: مسئولان تصمیمات و اقدامات جهادی را جهت بهبود وضعیت زندگی کارگران مدنظر قرار دهند تا حداقل معیشت معمول آنها فراهم شود. ما نمی‌خواهیم فشار زیادی به تولید وارد شود و کارگران هم انتظار تحقق مدینه فاضله را ندارند اما مستحق این هستند که از شرایطی آبرومند و توام با آرامش برخوردار باشند تا مجبور نباشند برای مبلغی اندک، دست‌شان را پیش هر کسی دراز کنند.

اینجا از شغل دوم خبری نیست

اکبری ضمن وخیم خواندن وضعیت کار در استان سیستان و بلوچستان، عنوان داشت: شرایط کارگران ما بسیار بد است و آنها با چالش‌های بسیار زیادی برای امرار معاش‌شان مواجه هستند. فردی که در اینجا کار می‌کند نمی‌تواند برای کسب درآمد بیشتر و جبران هزینه‌های زندگی‌اش همچون دیگر نقاط ایران، کار دوم و سوم برعهده بگیرد. به عبارت دیگر، در اینجا کار زیادی برای انجام وجود ندارد. من حتی می‌گویم در استان ما ممکن است شما کارگری را نمی‌توانید پیداکنید که در دو شیفت در دو مجموعه مختلف کار کند.

وی توضیح داد: علت یک‌چنین وضعی این است که مجموعه استان ما، تولیدی نیست و تنها ظرفیت موجود برای ما مرز است اما این ظرفیت برای کارگران ایجاد شغل نمی‌کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سیستان و بلوچستان در پایان، در پاسخ به اینکه اکنون کارگران کدام بخش‌ها و شرکت‌های این استان بیشترین میزان مشکل و معوقه دستمزد و... را دارند، گفت: با در نظر گرفتن اینکه ساخت و ساز دچار رکود شده، کارگران پروژه‌های راه‌آهن، شهرسازی و شهرداری‌ها با دشواری‌های درآمدی، معوقات دستمزدی و مشکلات بیمه‌ای بسیار زیادی مواجه هستند. در واقع، ما در سیستان و بلوچستان جز مرز چیز دیگری برای کسب درآمد نداریم که آن هم از ما دریغ شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز