خبرگزاری کار ایران

استمرار اعتراض کارگران خدماتی شهرداری نیشابور در مخالفت با پیمانی شدن

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۰۴۱

جمعی از کارگران خدماتی منطقه دو شهرداری نیشابور صبح امروز، در اعتراض به آنچه اصرار شهرداری برای تبدیل وضعیت استخدامی خود می‌خواندند، تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصرار شهرداری نیشابور برای تبدیل وضعیت قرارداد کار ۳۰۰ نفراز کارگران قرارداد مستقیم شهرداری به پیمانی باعث شده آنها طی روزهای گذشته و امروز (یکشنبه ۹ دی ماه) دست به اجتماع صنفی بزنند.

کارگران معترض می‌گویند: مدیران شهر نیشابور بویژه شهردار هیچ توجهی به مخالفت ما کارگران دائمی شهرداری برای پیمانی شدن ندارند. این بی‌توجهی‌ها در حالی ادامه دارد که ما کارگران ناچار شدیم امروز یکشنبه چند ساعت در مقابل ساختمان اداره کار نیشابور اجتماع کنیم.

براساس اظهارات کارگران معترض، اجتماع دیروز آنها مقابل ساختمان فرمانداری انجام شد. حوالی ساعت ۴ و نیم عصر همان روز نیز اعضای شورای تامین فرمانداری جلسه‌ای برای مشخص شدن وضعیت استخدامی کارگران خدماتی شهرداری ترتیب داد اما نتیجه این جلسه هنوز به اطلاع کارگران نرسیده است.

کارگران خدماتی منطقه دو شهرداری نیشابور که تعداد آنها حدودا ۳۰۰  نفر است، در خصوص مخالفت کارگران برای پیمانی شدن گفتند: بعد از ۱۵ سال سابقه کار مستقیم با مجموعه شهرداری باز شدن پای پیمانکاران، وضعیت امنیت شغلی و معیشتی ما کارگران خدماتی را به مخاطره می‌اندازد.

آنها اظهار داشتند: پس از گذشت سالها سابقه کار، از دو ماه پیش برای اولین بار شائبه ورود پیمانکار به گوش کارگران خدماتی ناحیه دو رسید و از آن موقع مخالفت کارگران آغاز شده است.

کارگران معترض در ادامه با بیان اینکه کارگران در اجتماع امروز خود خواستار دریافت مطالبات صنفی خود نیز هستند، افزودند: در حال حاضر دو ماه مزد معوقه طلب داریم در عین حال مطالباتی از سالهای گذشته که مربوط به سنوات، حق مرخصی و سایر مطالبات دیگر می‌شود، از شهرداری طلبکاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز