خبرگزاری کار ایران

تأخیر سه ساله در فعالیت نهاد صنفی کارگران خیام الکتریک

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۴۸۵

منابع کارگری ایلنا در شرکت خیام الکتریک نیشابور از تاخیر سه ساله در برگزاری انتخابات نهاد کارگری این واحد تولیدی خبر دادند.

کارگران این واحد تولیدی می‌گویند: آخرین دوره شورای اسلامی کار کارخانه خیام الکتریک تقریبا سه سال است به پایان رسید ه اما از آن سال دوره جدید هنوز تشکیل نشده است.

به گفته کارگران در شرایطی که آنها بابت معوقات مزدی دو ماه گذشه خود از کارفرما طلبکارند، احیا نهاد صنفی کارگری در کارخانه خیام الکترونیک می‌تواند در بهبود شرایط پیش آمده تاثیر گذار باشد.

یکی از کارگران این کارخانه در خصوص علت تشکیل نشدن شورای کارگری این واحد تولیدی به ایلنا گفت: تقریبا از سه سال پیش که اعضای این نهاد صنفی مجبور به استعفای اجباری شدند، کارفرما از برگزاری دوباره انتخابات شورای اسلامی کار خودداری می‌کند.

به گفته وی؛ خلاء نهاد کارگری در این کارخانه‌ای که حدود ۴۰۰ کارگر دارد بیش از هر زمانی احساس می‌شود چون شورای سابق این کارخانه همیشه قوی عمل می‌کرد و محلی برای پیگیری قانونی مشکلات صنفی کارگران به شمار می‌آمد.

او در ادامه با انتقاد از مسئولان این کارخانه اظهار داشت: این کارخانه مشکلی در روند تولید و فروش محصولات خود ندارد اما مسئولان این کارخانه به بهانه‌های متعدد مرتبا از کمبود منابع مالی شکایت دارند.

این کارگر خیام الکتریک همچنین افزود: در حال حاضر کارگران این کارخانه با وجود دریافت نکردن دو ماه حقوق (تیر ومرداد)، در مرخصی اجباری بدون حقوق بسر می‌برند و در خانه نشسته‌اند.

وی با اشاره به مشکلات سنواتی کارگران اشاره کردو گفت: کارفرمای کارخانه خیام الکتریک با عقد قرار دادهای زیر یکسال با کارگران طوری عمل می‌کند که به کارگران کارخانه سنوات پایان سال تعلق نگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز