خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران:

درباره عواقبِ خرد شدنِ انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی به وزارت کار هشدار داده بودیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۴۶۷

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با انتقاد از عملکرد مدیرکل کار استان فارس در زمینه تخصصی کردن انجمن‌های صنفی، گفت: آقای مختاری برخلاف بخشنامه معاون روابط کار عمل می‌کند.

«اکبر شوکت» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: تخصصی کردن انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی نتیجه‌ای جز فساد نداشته است. از این رو معاون روابط کارِ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه‌ای را با هدف توقف اجرای این طرح به ادارت کار سراسر کشور ابلاغ کرد. با این حال آقای مختاری، مدیرکل کار استان فارس برخلاف بخشنامه صادر شده عمل می‌کند.

وی افزود: در بخشنامه معاون روابط کار این مهم در نظر گرفته شده است که تشکیلات کارگری باید از طریق حق عضویتی که دریافت می‌کنند امورات خود را بگذرانند. در غیر این صورت وابسته به دولت یا کمک‌های اشخاص می‌شوند. اینگونه آنها از مسیر خود منحرف می‌شوند و تباهی به بار می‌آورند.

شوکت با بیان اینکه مدیرکل کار استان فارس در شهرستان‌هایی که ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و تنها ۲ هزار کارگر ساختمانی دارد، اقدام به خرد کردن انجمن‌‌های صنفی کرده است، گفت: با این اقدام برای ۲ هزار کارگر ساختمانی به جای یک انجمن صنفی ۵ تا ۱۰ تا انجمن ایجاد شده است که هر کدام از آنها تنها ۳۰۰ تا ۴۰۰ عضو دارند.

دبیر خانه کارگر قم ادامه می‌دهد: مسلما این ۵ تا ۱۰ انجمن نمی‌توانند با حق عضویت ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی  از پس ابتدایی‌ترین هزینه‌های خود برآیند. برای نمونه حتی نمی‌توانند کرایه اجاره دفاترشان را پرداخت کنند. انجمنی که نتواند کرایه دفترش را پرداخت کند، چگونه می‌تواند گامی در جهت استیفای حقوق صنفی اعضایش بردارد؟!

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه در مورد عواقبِ خرد شدن انجمن‌ها به نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هشدار داده بودم، گفت: با این حال هرچه خواستند کردند و حالا باید عواقبش را بپذیرند. عواقبی همچون تخته شدن در دفاتر انجمن‌های صنفی. دفاتری که در آنها باید بیست و چهار ساعت برروی کارگران ساختمانی باز باشد.

وی افزود: زمانی که مدیرکل کار استان معایب را می‌بیند، چه اصراری بر ادامه کارش دارد؟! کانون سراسری کارگران ساختمانی در روزهای گذشته نامه‌ای در این رابطه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشت و کار غیرحرفه‌ای آقای مختاری را یادآور کرد تا با حوزه روابط کار استان فارس برخورد شدیدی شود.

شوکت با بیان اینکه برخلاف سیاست‌هایِ وزارت کار، این سیاست در جهت تخریب و تضعیف شرکای اجتماعی دولت است، گفت: پرسش ما پابرجاست. زمانی که معاون روابط کار تکلیف کرده است که کاری را به خاطر عواقب آن انجام ندهید با چه توجیهی دست به این کار می‌زنند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز