خبرگزاری کار ایران

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی:

هیات رییسه مجلس این فکر که نماینده‌ای در وزارت کار بگمارد را از سر بیرون کند/خارج از جامعه کارگری کسی را به شستا راه نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۹۰۶

اکبر شوکت گفت: رییس‌جمهور باید از بین قشر کارگران بار دیگر وزیر کار را انتخاب کند نه مانند سایر وزارتخانه‌هایش به دنبال اغنیا برود. جامعه کارگری هوشیار است و می داند چه کسانی مدافع حقوق اوست و چه کسانی عیله او.

اکبر شوکت (عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی) در واکنش به انتخاب برخی گزینه‌های احتمالی وزارت کار و و نیز عملکرد مجلس در استیضاح وزیر کار به خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر نمی‌توانم از هیچ گزینه‌ی خاصی اسم ببرم اما همین قدر بگویم که هیات رییسه مجلس باید فکر اینکه نماینده‌ای را از طرف خود در شستا و وزارت کار بگمارد، از سر بیرون کند.

وی در ادامه افزود: ما کارگران پیش از این هم این تجربه را داشتیم که در دولت‌های دوم هر رییس‌جمهوری؛ متاسفانه افرادی وارد تامین اجتماعی شدند که این سازمان را تبدیل به یک جولانگاه سیاسی و محلی برای تسویه‌حساب مالی با عده‌ای خاص قرار دادند که در دوران انتخابات به آن‌ها کمک مالی کرده بودند. همیشه در نیمه‌ی دوم همه دولت‌ها وزرایی در وزارت کار سر کار آمدند که آشکارا نگران قشر کارگر نبودند. 

وی در پاسخ به حدس و گمان‌های حمایت دولت از استیضاح وزیر کار گفت: شائبه‌هایی مطرح می‌شود که برخی درکابینه دولت راضی به این استیضاح بودند. این شائبه را از آن‌جایی باید دنبال کرد که برخی در کابینه دولت به دنبال این هستند که بهتر بتوانند به تامین اجتماعی دست‌اندازی کنند.

وی در مورد حمایت هیات رییسه مجلس از استیضاح نیز گفت: به حدی حمایت هیات رییسه مجلس از ماجرای استیضاح آشکار بود که حتی از ورود ربیعی به کمیسیون ممانعت کردند. عدم اجازه به ربیعی برای حضور در کمیسیون بسیار کودکانه بود. آنها حتی نتوانستند این بازی کودکانه را طوری طراحی و پیاده‌سازی کنند که واضح نباشد.

شوکت ادامه داد: انتظار تشکل‌ها و مردم از مجلس این نبود که آنقدر شور و شعف از خود نشان دهند تا حدی که شأن مجلس را پایین بیاورند. آنها حتی آیین‌نامه مجلس را زیر سوال بردند تا بتوانند یک وزیر را بزنند.

 وی خطاب به رییس‌جمهور نیز گفت: انتظاری که از رییس‌جمهور می‌رود؛ این است که فراموش نکند این جامعه کارگری بود که از او حمایت کرد. وقتی هم رای آورد، گروه‌ها و احزاب در جمع وزارتخانه‌ها تا توانستند سهم‌خواهی کردند. از او می‌خوایهم حداقل بگذارند یک وزارتخانه از دولت برای قشر محروم جامعه باقی بماند. باید کسی در صدر این وزارتخانه باشد که آگاه به زندگی کارگر باشد.

خارج از جامعه کارگری کسی را در شستا راه نخواهیم داد

وی دلیل این اصرار مجلس در استیضاح را کوتاه بودن دست نمایندگان از تامین اجتماعی در دوران ربیعی دانست و ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که ربیعی در این مدت انجام داد، فروش شرکت‌های زیان‌ده و غیراستراتژیک سازمان تامین اجتماعی بود، شرکت‌هایی  که در این سال‌ها از سوی مجلس و دولت بالاجبار به این سازمان واگذار شده بود، شرکت‌هایی مانند گاوداری‌ها و دخانیات که ربطی هم به سازمان تامین اجتماعی نداشتند.

وی در ادامه بیان کرد: این شرکت‌ها بستری برای جولان افراد سیاسی و سودجو شده بود. این افراد می‌دیدند که با فروش این شرکت‌ها باید از آن‌ها خارج شوند و این امر ناراحتی آنان را درپی داشت. ربیعی در اقداماتش تامین اجتماعی را از بنگاهداری خارج می‌کرد و به سمت سرمایه‌گذاری در بورس پیش می‌برد. با این کار دیگر جایی برای توصیه‌شوندگان ازسوی مجلس و دولت در تانیت اجتماعی وجود نداشت و همین امر سهم‌خواهان را ناراحت و عصبانی کرده بود.

 شوکت، نگرانی جامعه کارگری را چگونگی انتخاب وزیر بعدی دانست و گفت: در حال حاضر نگرانی کارگران این است که افرادی در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی سر کار بیایند که هیچ قرابتی با جامعه کارگری نداشته باشد و تامین اجتماعی جولانگاه سیاسیون شود. اما رییس‌جمهور باید از بین قشر کارگران، وزیر بعدی را انتخاب کند. او نباید اجازه دهد این وزارتخانه نیز مانند برخی وزارتخانه‌ها به دنبال اغنیا برود. جامعه کارگری هوشیار است و می‌داند چه کسانی مدافع حقوق اوست و چه کسانی علیه او. کارگران قطعا در انتخابات بعدی مجلس و ریاست‌جمهوری پاسخ این اقدام را خواهند داد.

شوکت اظهار کرد: نمایندگان مجلس نباید از دهان کارگر و جامعه کارگری دروغ می‌گفتند. انتظار از روحانی این است که وزیری که سر کار می‌آید کمتر از ربیعی نباشد. این دوره با دوره‌های قبل فرق می‌کند. جامعه کارگری همه چیز را رصد می‌کند و قطعا مانند گذشته نیست که کارگران مطلع نباشند که چه چیزی در انتظارشان است. 

شوکت با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان معترض به ربیعی گفت:‌ نماینده‌ای که در دوره‌ی مرتضوی و بابک زنجانی معاون شستا بوده ‌است، نمی‌تواند الان داعیه‌دار حقوق کارگر باشد. درست در زمان و معاونت این نماینده، دست‌اندازی‌ها ازسوی مرتضوی و بابک زنجانی به شستا شد. این نماینده اصولا باید سکوت کند و حرفی نزد. 

وی در پایان با تاکید بر صحبت‌های ابتدایی خود گفت: هیات رییسه مجلس باید بداند اگر بخواهند شستا و تامین اجتماعی را جولانگاه دوباره این افراد کنند، با عکس‌العمل شدید کارگران روبه رو خواهند شد. آنها دیگر نمی‌توانند مدعی مبارزه با فساد باشند. ربیعی ۵ سال تلاش کرد تا چک‌هایی که بابک زنجانی از طریق تامین اجتماعی کشیده بود را برگرداند. روحانی و هیات رییسه مجلس و نمایندگانی که تمام تلاششان را کردند تا ربیعی نباشد، بدانند جامعه کارگری کاملا هوشیار و آگاه است و واکنش‌های آنها به همین جا ختم نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز