خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

همدستی دولت و مجلس برای تاراج اموال کارگران/در صورت اجرای هر تصمیم غلطی با حرکت اعتراضی کارگران و بازنشستگان مواجه خواهید شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۹۰۷

یک فعال کارگری در قزوین از مواضع دیروز رئیس مجلس در جلسه اعضای کمسیون بهداشت درباره پرداخت نه بیست و هفتم هزینه‌های درمانی تامین اجتماعی به خزانه دولت انتقاد کرد.

«عیدعلی کریمی» با بیان اینکه هر روز به زیان منافع کارگران از مجلس خبرهای جدیدی می‌رسد، به خبرنگار ایلنا گفت: در جلسه دیروز اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که با حضور وزیر بهداشت و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه بود، رئیس مجلس برای پرداخت نه بیست و هفتم هزینه‌های درمانی تامین اجتماعی به دولت، یک هفته به محسنی بندپی فرصت داده است.

او با بیان اینکه تصویب بند ز خود امری غیرقانونی و خلاف استقلال تامین اجتماعی است، گفت: منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی نباید به حساب خزانه دولت واریز شود و جامعه کارگری اجازه چنین کاری را نخواهد داد. جای تاسف دارد که رئیس مجلس دوشادوش وزیر بهداشت از طرح شکست خورده نظام سلامت اینگونه حمایت می‌کنند.

این فعال کارگری در ادامه‌ تصریح کرد؛ مسئولان رده بالا و نمایندگان مجلس متوجه باشند عواقب این‌گونه تصمیم‌گیری‌های غلط به جز دامن زدن به بحران‌های کارگری کشور نتیجه‌ای دیگر نخواهد داشت و آنها باید پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: باید به دولتی‌ها و مجلس‌نشینان اخطار داد در صورت اجرای هر تصمیم غلطی با حرکت اعتراضی کارگران و بازنشستگان مواجه خواهند شد و آنان بدانند آهِ کارگران دامان همه کسانی را که تیشه به ریشه کارگران و بازنشستگان می‌زنند، خواهد گرفت.

وی ادامه داد: قدرت مالی سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهادی که کارگران اموالشان را در یک روند تاریخی در چند دهه گذشته در آن ذخیره کرده‌اند، آنقدر وسوسه‌کننده هست که دولت و مجلسیان بخواهند به آن دست‌درازی کنند. این اتفاق با تصویب بند« ز» جامه عمل پوشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز