خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کارگران باید در حفظ اموال خودشان هوشیار باشند

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۹۰۳

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس گفت: نمایندگان مجلس در جریان استیضاح وزیر سابق کار، نظرات نمایندگان جامعه کارگری را نادیده گرفتند. دولت هم به‌خوبی از وزیر کار سابق حمایت به عمل نیاورد. بعد از این اتفاق، جامعه کارگری به‌شدت ناراضی و گله‌مند است.

علی راستگو (دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: در خصوص استیضاح علی ربیعی (وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی) ما از نمایندگان مجلس گله‌مندیم. با توجه به اینکه نمایندگان مجلس در زمان انتخابات مجلس، بخش مهمی از رای‌شان را از جامعه ۴۵ میلیون نفری کارگری دریافت می‌کنند، توقع داشتیم مطالبات و دغدغه‌های این جامعه بزرگ و تاثیرگذار را بیشتر در نظر بگیرند.

وی اظهار داشت: ما منکر برخی ضعف‌ها در عملکرد وزارت کار نیستیم اما این را هم باید لحاظ کنیم که علی ربیعی نقش حائز اهمیتی در حفاظت از سازمان تامین اجتماعی و منابع عظیم آن در سازمان‌هایی از قبیل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) داشت و توانست از آنها صیانت کرده، ثبات برقرار ساخته و جلوی ایجاد بار اضافه بر تامین اجتماعی را بگیرد. بعلاوه، این نکته هم قابل اهمیت است که حجم موجود مشکلات وزارت کار، اصلا قابل قیاس با مشکلات دیگر دستگاه‌ها و چالش‌های کلی کشور نیست.  

راستگو تصریح کرد: کسانی که برای استیضاح وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی لابی‌گری کردند و آنها که قصد دست‌اندازی و تصاحب منابع تامین اجتماعی و زیرمجموعه آن یعنی شستا را دارند موجب به خطر افتادن وضعیت کارگران و بازنشستگان می‌شوند. البته ما نیز، هستیم و خواهیم بود. ما مجبوریم از داشته‌های خود دفاع کنیم. اگر دفاع نکنیم زندگی افراد مرتبط با این سازمان، به‌خصوص بازنشستگان دچار مخاطره خواهد شد.    

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس در جریان استیضاح وزیر سابق کار، نظرات نمایندگان جامعه کارگری را نادیده گرفتند. البته دولت هم به‌خوبی از وزیر کار سابق حمایت به عمل نیاورد. پیش‌تر، دولت مجموعه بزرگ کارگران را پشت سر خود داشت اما بعد از این اتفاق، جامعه کارگری به‌شدت ناراضی و گله‌مند است چراکه تشکل‌های کارگری و بازنشستگی، در سطحی وسیع، در قالب نامه، مصاحبه و اشکال دیگر حمایت خود از وزیر کار را نشان دادند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس در پایان، اظهار داشت: جامعه کارگری باید بیدار و هوشیار باشد. امیدوارم آنها در حفظ اموال خودشان جدیت و آگاهی لازم را داشته باشند.      

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز