خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور:

مجلس به‌جای پیگیری مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم درگیر بحث‌های سیاسی است/فشارهای زیادی برای گرفتن امتیاز از ربیعی وارد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۱۴۴

اصغر آهنی‌ها گفت: متاسفانه در این دوران، فشارهای زیادی به وزارت کار برای راه دادن به آشنایان بعضی افراد و یا گرفتن امتیازات از مجموعه‌های بزرگی مثل شستا وارد می‌شود. نمایندگان مجلس به جای درگیر شدن در چنین اموری، باید مشکلات مردم را حل کنند.

اصغر آهنی‌ها (عضو کارفرمایی شورای عالی کار و عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به استیضاح علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، گفت: در دوران وزارت آقای ربیعی، برای جامه‌ عمل پوشاندن بر یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به شرکای اجتماعی و موضوع سه‌جانبه‌گرایی اهمیت بیشتری داده شد. طبیعتا گروه‌های کارگری و کارفرمایی در این دوران فعالیت چشمگیرتری داشتند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در طی 5 سال وزارت علی ربیعی در قیاس با دوران گذشته، تعامل بیشتری با گروه‌های کارگری و کارفرمایی داشته است. با لحاظ کردن این نکته که در دولت نهم و دهم شورای عالی تامین اجتماعی از بین رفت، در دوره زعامت ربیعی بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گام‌های مثبتی در جهت احیای سه‌جانبه‌گرایی و اصلاح قانون، در حال برداشته شدن است.

آهنی‌ها با بیان اینکه استیضاح یک وزیر بعد از حدود پنج ماه، بی‌معنی است، گفت: طرح استیضاح بدون اینکه در کمیسیون مربوطه مطرح شود، بلافاصله اعلام وصول می‌شود؛ این درحالیست که طرح استیضاح سه وزیر دیگر کابینه چندین ماه است به کمیسیون ارجاع شده اما هنوز هیئت رییسه مجلس اعلام وصول نکرده است. چنین تضادی در برخورد، بیشتر از آنکه بیانگر یک بحث کاری باشد، یک بحث سیاسی است. متاسفانه یکی از مشکلات کنونی این است که مجلس به‌جای پیگیری مشکلات موجود، بیشتر به‌دنبال بحث‌های سیاسی است.

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور تصریح کرد: متاسفانه در این دوران، فشارهای زیادی به وزارت کار برای راه دادن به آشنایان بعضی افراد یا گرفتن امتیازات از مجموعه‌های بزرگی مثل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) وارد می‌شود. نمایندگان مجلس به جای درگیر شدن در چنین اموری در شرایط کنونی، باید مشکلات مردم را حل کنند. بعلاوه، با توجه به مشکلات کلان اقتصادی کشور، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مقامات بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه،  باید پاسخگو باشند اما به‌جای آنها، به‌بهانه‌های واهی، وزیر کار مورد انتقاد و استیضاح قرار می‌گیرد.

آهنی‌ها با بیان اینکه به‌رغم ایراداتی که وزیر کار دارد اما قطعا نقاط قوت وی بسیار بیشتر است، اظهار داشت: امسال شاهد دست‌اندازی به سازمان تامین اجتماعی و انتقال منابع درمان آن به خزانه‌داری کل کشور، بدون انجام کار کارشناسی، بودیم. انتقال این منابع به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جز ایجاد هزینه‌های سرسام‌آور، نتیجه‌ای دربرنخواهد داشت. وزارت بهداشت با اجرای طرح تحول سلامت، موجب افزایش 430 درصدی تعرفه‌ها شد. اکنون ضعف وزارت بهداشت و درمان، دامنگیر صندوق‌های تامین اجتماعی هم دارد می‌شود. با توجه به پیگیری‌هایی که آقای ربیعی برای اصلاح این وضعیت می‌کند نزدیکان مواضع وزارت بهداشت، به‌دنبال استیضاح وی، و طبعا در پی جداسازی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی از وزارت کار و انتقال آن به وزارت بهداشت هستند. طرح تحول سلامت مثل طرح هدفمندی یارانه‌ها، به‌شکلی اشتباه اجرایی شد و هزینه‌های هنگفتی برای کشور ایجاد کرد. در این زمینه، نمره ارزیابی ما از این طرح، صفر است. تعدادی از مدیران و پزشکان، به‌ مدد این طرح، پول‌ها و درآمدهای نجومی از جیب بیمه‌شدگان کسب کردند.  

عضو کارفرمایی شورای عالی کار در پایان با بیان اینکه نمره ما به وزیر کار، مثبت است، گفت: در این مقطع زمانی که کشور در شرایط خاصی قرار دارد و وزارت کار در کنار شرکای اجتماعی‌اش به‌دنبال رفع مشکلات است، شاهد حرکت‌های سیاسی و انحراف افکار عمومی هستیم. این درحالی‌ست که مشکل اصلی کشور، معیشت و اقتصاد کشور است و طبعا مسئولان اقتصاد کشور باید پاسخگو باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز