خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مجلس ضربه ناجوانمردانه‌ای به کارگران و بازنشستگان زد

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۸۲۳

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی معتقد است: مجلس شورای اسلامی مجلس در استیضاح وزیر کار به‌جای حل مسأله، فقط به دنبال پاک کردن صورت مساله بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا عظیم‌آذری با تأکید بر اینکه همه موظفیم به رای مجلس شورای اسلامی احترام بگذاریم، اظهار داشت: اما این امر بدان معنا نیست که برخی حواشی بی‌دلیل این استیضاح به همین سادگی کنار گذاشته شود.

عضو هیأت اجرایی خانه کارگر تبریز با بیان اینکه متاسفانه استیضاح دکتر ربیعی به‌جای آنکه به بحث پیرامون مسایل اساسی وزارت تعاون کار و رفاه متمرکز شود با تهمت زدن‌های پی در پی همراه بود، اظهار داشت: جای بسیار تعجب بسیاری بود در این استیضاح ناجوانمردانه برخی نمایندگان بدون مستندات حتی با تکیه به شنیده‌ها اتهامانی را نسبت به وزیر یا معاونین وی و حتی برخی نمایندگان نسبت دادند و فضا را آنچنان تیر و تار کردند تا به اهداف خاص خود برسند.

عظیم آذری با بیان اینکه جامعه کارگری و بازنشستگان با استیضاح ربیعی دچار شوک شده‌اند، خاطرنشان کرد: کارگران و بازنشستگان باور نداشتند پس از سال‌ها فردی که از جنس کارگر در مسند وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حضور دارد و اقداماتش در مجموع در راستای تحقق مطالبات آنان پیش می‌رود، اینچنین از سوی نمایندگان مجلس مورد بی‌لطفی قرار گیرد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی با انتقاد از سکوت و به نوعی عدم تلاش دوستان ربیعی در مجلس  و دولت برای دفاع از حقانیت وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد عدم اعلام مواضع قاطع از سوی کارگران و بازنشستگان در این میان بسیار مهم به نظر می‌رسد.

وی تلاش در بهبود افزایش قدرت چانه‌زنی کارگران در مذاکرات سه‌جانبه، بهبود روابط کار ، افزایش قدرت خرید کارگران و متناسب کردن آن حداقل با رقم تورم اعلامی و حرکت به سمت واقعی‌تر شدن دستمزد و تلاش همه‌جانبه در جلوگیری از اخراج‌ها و تعدیل نیرو و در راس آن حرکت در راستای تامین امنیت شغلی کارگران را  از مهمترین اقدامات ربیعی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خواند و گفت: از آخرین اقدامات رییعی تلاش ایشان در تهیه پیش‌نویس آیین‌نامه تعیین حداکثر مدت قرارداد موقت کار در مشاغل غیرمستمر می‌توان یاد کرد که پس از ۲۸ سال از تصویب قانون کار در مورد آن اقدام می‌شد و با اقدامات وی برای تکلیف نهایی در دولت قرار داشت و با اجرای آن و ساماندهی شغلی کارگران مشاغل غیرمستمر، امنیت شغلی کارگران به شکل مطلوبی تامین و به یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه کارگری پایان داده می‌شد. اما اینک معلوم نیست با کنار رفتن ربیعی آیا وزیر جدید جرأت آن را دارد که به پیگیری آن بپردازد؟

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه استیضاح ربیعی بهتر از این می‌توانست برگزار شود، اظهار داشت: در شرایط فعلی و در پی تحولات اخیر اقتصادی،  جو عمومی جامعه خواهان تغییر روش‌های دولت در حوزه اقتصاد بود اما متاسفانه مجلس این مهم را درتغییر افراد دید و چون دیواری کوتاه‌تر از کارگران و بازنشستگان نیافت و ربیعی را کنار زد.

وی با تأکید بر اینکه ربیعی در شرایط فعلی قربانی دولت روحانی شد، اظهار داشت: اقدام به این استیضاح در آستانه سوال از رییس جمهور نشانگر سیاسی بودن آن و بر مبنای زدوبندهای برخی شکل گرفت و ضمن آنکه تیم اقتصادی دولت را در یک حاشیه امن قرار داد، به جامعه کارگری ضربه مهلکی زد. همچنانکه دیدیم در استیضاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی حرف تازه‌ای از موافقان به گوش شنیده نشد و استیضاح بر مبنای یک حرکت سیاسی از پیش تعیین شده طی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز