خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

جامعه کارگری استیضاح وزیر خود را بی‌جواب نمی‌گذارد/دولت، ربیعی را قربانی تیم اقتصادی خود کرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۴۵۹

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان گفت: کارگران و جامعه کارگری همواره در معرض ضربه جناح‌های سیاسی قرار گرفته‌اند، اما ضربه‌ای که دولت روحانی و برخی اصلاح‌طلبان در این دوره به جامعه کارگری زدند، بیشتر از هر جناح دیگری در ادوار قبل بود.

غلامرضا طالبا در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص استیضاح روز گذشته علی ربیعی و عدم همراهی نمایندگان مجلس با او برای کسب رای اعتماد، اظهار داشت: ابتدا می‌گویم رویکرد مجلس این نیست که وزیری مثل ربیعی را انتخاب کند چراکه اگر چنین رویکردی داشت او را استیضاح نمی‌کرد. مجلس با این استیضاح به جامعه کارگری ضربه‌ی بزرگ و مهلکی زد.

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان با بیان اینکه استیضاح ربیعی، سیاسی بود و براساس لابی و زدوبندهای برخی  شکل گرفت، افزود: مجلس دیواری کوتاهتر از کارگران پیدا نکرد و ربیعی را قربانی دولت روحانی کرد.

طالبا خاطرنشان کرد: دولت سعی داشت با استیضاح ربیعی تیم اقتصادی خود را در حاشیه‌ای امن قرار دهد، البته کارگران هم این اقدام مجلس و دولت را در انتخابات و ادامه مسیر کار مجلس و دولت به ویژه انتخابات 1400 بی‌جواب نخواهند گذاشت.

وی با اشاره به اینکه کارگران و جامعه کارگری همواره در معرض ضربه جناح‌های سیاسی قرار داشته‌اند، تصریح کرد: ضربه‌ای که دولت روحانی و برخی اصلاح‌طلبان در این دوره به جامعه کارگری زدند بیشتر از هر جناح دیگری در ادوار قبل بود. ربیعی تعداد 111 رای آورد و فقط 85 نفر از آنها از لیست امید بودند. باید پرسید چرا آنها به ربیعی رای ندادند؟ کارگران حالا اطمینان یافته‌اند که دولت هم در پی استیضاح ریعی بوده است.

وی افزود: ربیعی از دل جامعه کارگری بود و مجلس با استیضاح او مستقیما جامعه کارگری را هدف قرار داد. تشکیلات کارگری از این پس باید در انتخابات با دقت بیشتری وارد عمل شود.

دبیر اجرایی خانه کارگرگلستان ابراز داشت: تشکیلات و وحدت تشکیلاتی می‌تواند باعث شود مجلس، وزیری را جایگزین کند که راه ربیعی را ادامه بدهد. گرچه برخی از نمایندگان، حقوق بازنشستگان و قدرت خرید کارگران را چماقی کردند علیه وزیر کار اما  تشکیلات کارگری بیکار نخواهد نشست.

وی یادآور شد: ضربه این اقدامات را کل تشکلات کارگری می‌خورند، اما آنها اگر وحدت خود را حفظ کنند، می‌توانند نمایندگانی شایسته در مجلس داشته باشند که مشکلاتشان را به آنجا ارجاع دهند. امروز تعداد نمایندگان ما در مجلس به اندازه انگشتان دست نیست  و این یکی از مشکلات تشکل‌های کارگری است. همین موضوع هم باعث شد که بتوانند ربیعی را از کار برکنار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز