خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی در گفت‌وگو با ایلنا:

مراقب باشیم وزیر پیشنهادی کار موافق واگذاری سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت نباشد/تمام همه اتفاقات و تصمیمات را رصد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۵۸۰

حسین حبیبی با بیان اینکه دولت در مقابل وعده‌هایی که به کارگران داده مسئول است، افزود: وزیر کار جدید نباید با کارگران بیگانه باشد.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نگرانی‌های کارگران گفت: زمان حساسی است و کارگران باید به شدت مراقب اوضاع باشند.

وی افزود: اگر ربیعی برکنار نمی‌شد، برای کارگران بهتر بود و شاید همانقدر که مخالفان ربیعی در استیضاح و برکناری او مقصرند، دوستان او نیز مسئول و مقصر باشند.

وی افزود: باید مراقب باشیم که وزیر پبشنهادی کار از جنس کارفرمایان و اتاق بازرگانی نباشد. هوشیار باشیم طرفدار گسترش مناطق آزاد یا موافق واگذاری سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت نباشد. مراقب باشیم مخالف افزایش کمی و کیفی و استقلال تشکل‌های کارگری نباشد.

حبیبی ادامه داد: وزیر پیشنهادی باید به دنبال روابط کار بهتر، افزایش قدرت خرید کارگران، واقعی شدن دستمزد و افزایش قدرت چانه‌زنی کارگران در مذاکرات سه‌جانبه باشد. او باید به دنبال جلوگیری از اخراج‌ها و تعدیل نیرو باشد؛ در غیر این‌صورت جامعه کارگری او را نمی‌پذیرد و دولت در محذورات جدی قرار خواهد گرفت.

وی با یادآوری وعده‌های انتخاباتی روحانی گفت: تامین امنیت شغلی کارگران یکی از قول‌های رئیس جمهور بود. بدیهی است که اگر رئیس جمهور بخواهد شخصی را بر صندلی وزارت کار بنشاند که موافق و حامی امنیت شغلی نباشد و اجرایی شدن آیین نامه تبصره یک ماده هفت قانون کار و باقی الزامات امنیت شغلی را جدی نگیرد، در پیشگاه کارگران دروغگو خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: ما کارگران در این برهه حساس باید همواره در صحنه باشیم و از اتفاقات غفلت نکنیم؛ دولت هم بداند که ما با هوشیاری تمام همه اتفاقات و تصمیمات را رصد می‌کنیم و حواسمان به اوضاع کاملاً جمع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز