خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تعطیلی نساجی مازندران و حریر قائمشهر تقصیر وزیر کار بود یا مصوبات مجلس؟/ نمایندگان باید خودشان را استیضاح کنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۶۲۶

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با نقد تصمیم مجلس در استیضاح وزیر کار گفت: مشکلات کارگران از مصوبات مجلس و بدهی کلان دولت به تامین اجتماعی ناشی می‌َشود نه علی ربیعی.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اعتراض به استیضاح دوباره وزیر کار به خبرنگار ایلنا گفت: استیضاح حق نمایندگان است اما ما به عنوان کسانی که به نمایندگان رای داده‌ایم باید عمق این کار را بررسی کنیم. باید ببینیم در صحن مجلس برای استیضاح ربیعی مخالفان و موافقان چه حرف‌هایی خواهند زد. امروز که مشکلات اقتصادی را برای استیضاح ربیعی بیان می‌کنند. آیا آنچه به مجلس داده‌اند با آنچه در واقعیت رخ ‌می‌دهد، یکی است؟!

تعطیلی نساجی مازندران و حریر قائمشهر تقصیر وزیر کار بود یا مصوبات مجلس؟/ نمایندگان باید خودشان را استیضاح کنند

نصرالله دریابیگی ادامه داد: نمایندگان در لیست خود آورده‌اند که بازنشستگان از وزیر کار نارحتند و او را قبول ندارند. من به عنوان دبیر اجرایی خانه کارگر استان خودم می‌پرسم که آیا تعطیلی نساجی مازندران و حریر قائمشهر ناشی از عملکرد و تصمیمات وزیر کار بود یا مصوبات مجلس و دولت؟ مجلس باید خودش را استیضاح کند.

دریابیگی گفت: آقایان راجع به سند کار شایسته می‌گویند. آنچه که در سازمان بین‌المللی کار در مقاوله‌نامه‌ها بیان شده و در دولت نهم و دهم در برنامه چهارم دولت را اجبار به برگزاری سند شایسته کرده است. این سند در دولت و مجلس مصوب شده و هیچ ربطی به علی ربیعی ندارد.

وی ادامه داد: ده مورد در لزوم استیضاح وزیر آمده است و یکی از نمایندگان ما در مازندران هم آن را امضا کرده است. به نظر می‌رسد که آقایان با وزارت کار موجی را راه انداخته‌اند که هیچ ربطی به ربیعی ندارد. اگرچه علی ربیعی باید توجه بیشتری به بحث‌های جناحی بکند اما من به عنوان نمایندگان قانونی کارگران از وکلای خودم می‌خواهم دست از این روش‌ها بردارند و در این‌باره با تک تک ایشان صحبت‌ هم خواهم کرد.

دریابیگی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: به خاطر مظلومیت ربیعی و پیگیری‌هایش این استیضاح را تمام کنید. اگر نمایندگان به ربیعی رای منفی دهند به قداست کارگران رای نداده‌اند. این استیضاح بیشتر نشان از  اشتباهات نمایندگان است. خصوصی‌سازی مصوب مجلس است. مشکلات تامین اجتماعی، عدم اجرای همسان‌سازی و حقوق بازنشستگان از مجلس آمده است. مسئول مشکلات رکود وزارت کار است؟ تاخیر در پرداخت دستمزدها وزارت کار است یا بدهی دولت به وزارت کار؟ قضیه درمان کارگران و بند (ز) مربوط به علی ربیعی است یا مجلس؟ به عنوان یکی از نمایندگان کارگران کشور می‌گویم که کشور نیاز به ثبات دارد.

وی اضافه کرد:  این رای منفی باعث می‌شود که  خود نمایندگان در آینده رای نیاورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز