خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اگر مجلس به وظیفه‌اش عمل می‌کرد امروز کشور این اندازه دچار بحران نبود/به‌جای آنکه وزرای اقتصادی دولت را زیر سوال ببرند، وزرای اجتماعی را استیضاح می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۱۵۵

دبیر خانه کارگر قزوین می‌گوید: طرح استیضاح وزیر کار درحالی صورت می‌گیرد که برخی از نمایندگانی که دغدغه حقوق کارگران و بازنشستگان را دارند، به جای اینکه در این وضعیت نامناسب اقتصادی وزرای اقتصادی دولت را زیر سوال ببرند، برعکس مرتب طرح استیضاح وزرای اجتماعی دولت را به میان می‌کشند.

عیدعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص تلاش برخی از نمایندگان برای استیضاح علی ربیعی گفت: گروهی از نمایندگان مجلس هر چند وقت یکبار به بهانه‌ی پیگیری مطالبات کارگران و بازنشستگان؛ طرح استیضاح وزیر کار را مطرح می‌کنند. معتقدم در این استیضاح موضوع فقط منافع جناحی مطرح است و عده‌ای به دلیل اینکه وزیر به خواسته‌هایشان بها نداده است به دنبال تسویه حساب شخصی خود هستند.

به گفته وی، اینکه برخی نمایندگان بخواهند از وزیر کار سهم‌خواهی داشته باشند، در شان مجلس نیست و باید طرح نظارت بر عملکرد نمایندگان ملت را مورد بررسی قرار داد.

این فعال کارگری با بیان اینکه منشاء همه مشکلات موجود در حوزه تولید، اشتغال، کار، مشکلاتِ کارگران و بازنشستگان به مجلس بازمی‌گردد، اظهار داشت: نمایندگان اگر به درستی به وظایف خود در مجلس که قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن است، عمل می‌کردند، امروز کشور عزیزمان به این گستردگی دچار بحران در حوزه اقتصاد، تولید و اشتغال نمی‌شد.

وی افزود: طرح استیضاح وزیر کار درحالی صورت می‌گیرد که برخی از نمایندگانی که دغدغه حقوق کارگران و بازنشستگان را دارند، به جای اینکه در این وضعیت نامناسب اقتصادی وزرای اقتصادی دولت را زیر سوال ببرند، برعکس مرتب طرح استیضاح وزرای اجتماعی دولت را به میان می‌کشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین در ادامه با بیان اینکه زمانی که کار و تولید در عرضه و تقاضا همخوانی ندارد، مسلم است که وضعیت جمعیت افراد شاغل و بازنشسته نیز وخیم می‌شود،، تصریح کرد: وزارت کار که از خود اختیاری برای تغییر مناسبات اقتصادی ندارد و در بهترین حالت باید در شرایط اقتصادی موجود پاسخگوی مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته باشد. این وظیفه دیگر دستگاه‌های مالی و اقتصادی است که با تغییر شرایط موجود زمینه را برای انجام وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فراهم کنند.

 او با بیان اینکه جامعه کارگری از نمایندگان مجلس توقع دارد نگاه حمایتی به جامعه کارگری داشته باشند، افزود: انتظار جامعه کارگری کشور از نمایندگان مجلس این است که با درنظر گرفتن شرایط کارگران در موقعیت سخت اقتصادی، به مخالفت‌ها و انتقاد‌های جامعه عظیم کارگری اهمیت دهند.

به گفته وی، نمایندگانی که طرح استیضاح وزیر کار را به صورت مرتب مطرح می‌کنند، بدانند که دیگر از حمایت جامعه کارگری برای تکیه کردن بر کرسی مجلس برخوردار نخواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز