خبرگزاری کار ایران

نیمی از معادن زغال سنگ مازندران از مسئول ایمنی برخوردار نیستند

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۰۷۷

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران با اشاره به اینکه وجود یک مسول فنی برای کنترل و نظارت ایمنی تجهیزات و فضای معادن ضروری است، گفت: کارگران حدود نیمی از معادن استان بدون حضور مسول فنی در این فضاها کار می کنند .

به گزارش ایلنا، هادی حمیدیان روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ۱۱۷ معدن فعال در مازندران ۶۰ معدن دارای مسول فنی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به ریسک بالای کار در معادن و خطرات متعددی که این فضای کاری دارند اما وجود مسول فنی در معادن می‌تواند تاثیر زیادی در کنترل وقوع حوادث داشته باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران که حقوق هر مسول فنی معدن را میانگین یک و نیم تا ۲ میلیون تومان اعلام کرد، گفت: درگیر بودن بهره‌برداران معادن با مسائل مالی و عدم کسب درآمد لازم باعث شده تا آنها از بکارگیری مسول فنی سرباز بزنند.

وی تاکید کرد: هرچند حضور مسول فنی نمی تواند مانع بروز حوادث در معادن و خسارت‌های جانی و مالی آن شود اما این افراد با اعلام نقاط و مسائل خطرآفرین می‌توانند در کنترل آن تاثیرگذار باشند.

احتمال تکرار حادثه معدن 'زمستان یورت' در معادن زغال سنگ مازندران

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن مازندران وضعیت ایمنی و تجهیزات معادن زغال سنگ یکی از شرکت‌های بهره‌بردار استان را زیر شرایط مطلوب توصیف کرد.

وی گفت: این شرکت بهره‌بردار پنج معدن زغال سنگ مازندران علاوه بر قدیمی بودن تجهیزات استخراج، امکانات ایمنی و خود ایمنی کارگران را در معادنش ندارد.

وی اعلام کرد: تا جایی که کپسول آتش نشانی معادن این شرکت شارژ نشده و از مدتهاست از موعد شارژ آنها گذشته است.

حمیدیان با تاکید بر اینکه در برخی از این معادن بالغ بر ۲۰۰ کارگر کار می‌کنند، هشدار داد: در صورت عدم توجه جدی و به موقع نسبت به این مساله تکرار حادثه ناگوار معدن 'یورت' دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع ایمنی معادن این شرکت، گزارش‌های لازم به دستگاه‌های اجرایی مرتبط ارائه شد تا در این خصوص تدبیری کنند.

حمیدیان تعداد معادن زغال سنگ مازندران را ۵۰ معدن اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵ معدن فعال است و این استان از نظر معادن زغال سنگ در کشور جز رتبه‌های اول به شمار می‌رود.

مازندران ۲۴۰ معدن دارد که ۱۱۷ معدن با استخراج ۱۶ نوع ماده معدنی فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز