خبرگزاری کار ایران

حذف اضافه‌کاری کارگران معدن البرز شرقی؛

کارگران: برای تامین مخارج زندگی دچار مشکل شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۸۰۴

بیش از ۷۰۰ کارگر شاغل در معدن زغال‌سنگ البرز شرقی از حذف مزایای اضافه‌کاری و تعطیل‌کاری خود در سه ماه گذشته خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیش از ۷۰۰ کارگر شاغل در معدن زغال سنگ البرز شرقی از حذف مزایای اضافه‌کاری و تعطیل‌کاری خود در سه ماه گذشته خبر می‌دهند.

کارگران شاغل در معدن زغال سنگ البرز شرقی می‌گویند: از سه ماه بیش کارفرما؛ مزایای اضافه‌کاری و تعطیل‌کاری کارگران را به بهانه کاهش هزینه‌ها حذف کرده است.

به گفته آنها، با حذف اضافه‌کاری از حقوق هر یک از کارگران معدن البرز شرقی؛ حدود  ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان کسر شده است.

کارگران مدعی هستند که تنها ۵۰ درصد از مزایای آخرین اضافه‌کاری آنها ازسوی کارفرما همزمان با حقوق خرداد ماه پرداخت خواهد شد.

کارگران معدن البرز شرقی می‌گویند: دلیل حذف اضافه‌کاری و تعطیل‌کاری آنها به‌کارگیری نیروی‌ جدید کار به بهانه توسعه‌ی اشتغال در منطقه است.

آنها با بیان اینکه مسئولان به بهانه توسعه‌ی اشتغال، تقریبا شش ماه قبل حدود ۳۰۰ کارگر جدید را جذب یکی از معادن زیرمجموعه البرز شرقی کرده‌اند، یادآور می‌شوند: تعداد زیادی از نیروی کار مازاد این واحد‌ به سایر معادن قدیمی شرکت انتقال داده شده‌اند، به همین دلیل نیاز به اضافه‌کاری و تعطیل‌کاری نیروی کار قدیمی برای افزایش تولید نیست.

کارگران البرز شرقی اعتقاد دارند که درآمد فعلی مخارج زندگی خانوادهایشان راتامین نمی‌کند. آنها تاکید دارند که با حذف اضافه‌کاری‌ و تعطیل‌کاری‌ها برای تامین مخارج زندگی دچار مشکل شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز