خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

تفاوت طرح اشتغال روستایی با برنامه‌های گذشته در عدم تاکید صرف آن بر وام و تسهیلات است

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۸۳۵

اصغر نوراله‌زاده گفت: شناسایی مزایای رقابتی مناطق و روستاها، استفاده از تسهیلگران و توسعه محلی و روستایی مهم‌ترین اهداف طرح اشتغال روستایی است.

به‌گزارش خبرگزاری ایلنا، اصغر نوراله‌زاده (مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید) در نشست "گفتگو پیرامون برنامه ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری" گفت: تفاوت طرح اشتغال روستایی با برنامه‌های گذشته این است که هدف آن، فقط ارائه وام و تسهیلات نیست بلکه شناسایی مزایای رقابتی مناطق و روستاها است.

وی افزود: در این طرح ایجاد و استفاده از نهاد توسعه‌ای و تسهیلگری برنامه‌ریزی شده است. تسهیلگران نقش یاری‌دهنده و راهنما را برای مشاوره به روستاییان برای تولید و استفاده از مزایای رقابتی دارند. آنها می‌توانند شبکه‌ای را ایجاد کنند که از طریق آن محصول روستاییان، به بازار عرضه شود.

نوراله‌زاده با تاکید بر اینکه در کشور هنوز نهاد توسعه‌ای و تسهیلگر به اندازه کافی وجود ندارد، اظهار داشت: در حال ساماندهی تعدادی از جوانان هستیم. از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد نیز بهره می‌بریم.

وی تصریح کرد: هدف طرح اشتغال روستایی، توسعه محلی و توسعه روستایی است. توزیع پول و اعتبار جزو اهداف این طرح نیست و مغایر است با مساله ایجاد اشتغال پایدار.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در پایان، اظهار داشت: رسانه‌ها باید مزایای رقابتی مناطق و روستاها را تحلیل و معرفی کنند. عزم ملی برای اجرای کارآمد طرح اشتغال روستایی باید وجود داشته باشد.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز