خبرگزاری کار ایران

باحضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید انجام شد؛

افتتاح چندین پروژه تولیدی و خدماتی در استان مرکزی

با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و معاونین استاندار مرکزی و جمعی از مدیران استان تعدادی طرح تولیدی و خدماتی که از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بهره مند شده بودند در دلیجان و محلات افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از استان مرکزی، در این مراسم ظفر افشون معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و عزیر فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی و احسان مهدوی هزاوه، مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی نیز حضور داشتند.

اصغر نوراله زاده، مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در حاشیه این مراسم، گفت: با بازدیدهایی که امروز از تعدادی از مراکز تولیدی در شهرستان ها داشتیم به این نتیجه می رسیم که استان مرکزی دارای ظرفیت های بسیار فراوانی در منطقه است که بخش اعظم آن به پتانسیل ها و ظرفیت خود افراد فعال در عرصه های تولید و کسب و کار برمی گردد.

وی اظهار کرد: وجود چنین ظرفیت هایی هم به لحاظ منطقه ای و هم زیر ساختی در مقایسه با سایر استان ها بسیار تحسین برانگیز است و قابلیت فراوان آن ها را برای حضور در فضای کسب و کار و درآمدزایی بالا در سطح ملی و بین المللی نمایان می کند.

نوراله زاده با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 1200 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان در سراسر کشور پرداخت شده که در حدود 80 درصد آن در حوزه کسب و کار کوچک بوده است، بیان کرد: با وضعیت رقابتی که در حوزه کسب و کار در شهرستان های استان دلیجان و محلات شاهد هستیم؛ سعی می کنیم ارائه تسهیلات و حمایت های مالی متقاضیان در این شهرستان ها به گونه ای انجام شود که همچنان این فضای رقابتی حفظ و تداوم داشته باشد.

وی افزود: از آنجایی که منابع مالی صندوق توسعه کارآفرینی امید از محل بازگشت اقساط است امید است که کسب و کارها و درآمد گیرندگان تسهیلات از این صندوق رونق خوبی داشته باشند تا در سال‌های آینده در ارائه خدمات به متقاضیان جدید و حمایت مالی از آن ها مشکلی نداشته باشیم.

نوراله زاده با بیان اینکه احتمال اینکه در سال آینده میزان ارائه تسهیلات از سوی این صندوق افزایش داشته باشد، بسیار اندک است مگر اینکه قدرت دولت در حوزه تأمین مالی بیشتر از گذشته شود و بتواند افزایش اعتباری را در اختیار این صندوق قراردهد، عنوان کرد: هرچند که دولت پیشنهاد کرده است که صندوق به میزان 250 میلیون دلار در صندوق توسعه ملی افتتاح کند که همین امر قطعا امکان تأمین مالی را برای صندوق کارآفرینی امید ایجاد خواهد کرد که امیدواریم این پیشنهاد دولت در قالب لایحه بودجه در مجلس تصویب شود تا امکان افتتاح حساب صندوق کارآفرینی نزد صندوق توسعه ملی نیز مانند دیگر بانک ها فراهم شود و در صورتی که صندوق کارآفرینی امید عاملیت صندوق توسعه ملی قرار گیرد می توانیم با همین مکانیزم و طراحی کوچک توان خود را در ارائه تسهیلات تا چند برابر افزایش دهیم.

یادآور می شود افتتاح طرح پنل بر دلیجان، بازدید از طرح یرند بوچی دلیجان، بازدید از طرح تولید موکت نمدی دلیجان و بازدید از طرح تولید مجسمه های پلی استری در این شهرستان، بازید از طرح تولید ماهیان زینتی محلات و بازید از طرح پایانه گل و گیاه محلات و کارگاه قالی بافی در این شهرستان از برنامه هایی بود که با حضور مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان ها انجام شد.

کد خبر : ۳۴۵۸۷۳