خبرگزاری کار ایران

مدیر سیاستگذاری سازمان بین‌المللی کار:

زنان کارگرِ روستایی نیازمند برابری هستند

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۲۰۱

مدیر سیاستگذاری سازمان بین‌المللی کار می‌گوید: میزان دستمزد کارگرانِ زنانِ روستایی کمتر از مردان است و اغلب آنها در کارهایی با مهارت پایین، کم‌بهره‌وری و کم یا بدون حقوق با ساعت کار طولانی، شرایط کار نامساعد و حفاظت اجتماعی محدود مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان بین‌المللی کار، الته ون لور (مدیر سیاستگذاری سازمان بین‌المللی کار) خواستار اقدام فوری برای حذف موانع نابرابری زنان کارگر روستایی در جهان شد و افزود: زنان روستایی یک چهارم جمعیت جهان و 41 درصد از نیروی کار کشاورزی جهان را تشکیل می‌دهند. این درصد در کشورهای کم‌درآمد به 49 درصد افزایش می‌یابد. توانمندسازی زنان روستایی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بهره‌وری و رشد تولید کشاورزی داشته باشد.

 وی که سخنران جلسه 62 کمیسیون وضعیت زنان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک بود، درباره برابری دستمزد کارگران زن و مرد گفت: میزان دستمزد کارگرانِ زنانِ روستایی کمتر از مردان است و اغلب در کارهای با مهارت پایین، کم‌بهره‌وری و کم یا بدون حقوق با ساعت کار طولانی، شرایط کار نامساعد و حفاظت اجتماعی محدود مواجه هستند. علاوه بر این، مراقبت‌های بدون حقوق و کارهای خانگی ازجمله تأمین غذا، مراقبت از کودکان، بیماران را در خانه انجام می‌دهند. برابری فرصت‌های شغلی و درمان در حصول بهره‌مندی زنان از حقوق بشر اهمیت می‌یابند و می‌توانند به توسعه فراگیر و پایدار کمک کنند.

ون لور در پاسخ به سوالی مبنی بر راهکارهایی برای  پرکردن شکاف زنان کارگر با مردان روستایی افزود: ایجاد شغل مناسب، آموزش کارآفرینی و دسترسی به آموزش، زیرساخت‌ها و امور مالی، کلید حل این موضوع است. جلوگیری از انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا برای زنان روستایی، افزایش امنیت اجتماعی و اطمینان از صدای آنها شنیده صدای آنها عناصر کلیدی مورد نیازی است که در برنامه توسعه پایدار 2030 باید به دست آید.

دستورالعمل کار انسان‌دوستانه سازمان بین‌المللی کار (ILO) یک چارچوب یکپارچه برای توانمندسازی زنان روستایی را براساس استانداردهای بین‌المللی کار، احترام به حقوق کار، ارتقای اشتغال، گفتگوی اجتماعی و حمایت اجتماعی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز