خبرگزاری کار ایران

مسوول روابط بین‌الملل از کشور یونان:

کشورهای امپریالیسم درحال تحمیل سیاست‌های ضدکارگری و محدودیت برای اتحادیه‌های کارگران هستند

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۵۱۵

مسئول روابط بین‌الملل از کشور یونان گفت: آمریکا، اروپا، اتحادیه ناتو و دیگر کشورهای امپریالیست جنگ‌هایی به راه انداختند تا در کشورهای ما مداخله کنند و تحریم‌هایی علیه ما و راهکارهایی برای کنترلمان در سطح جهان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیکلاس تئودوراس (مسئول روابط بین‌الملل از کشور یونان) در اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) با بیان اینکه این اجلاس می‌تواند نقشه راهی برای کارگران کشورهای مختلف باشد، گفت: همچنین اجلاس WFTU حیطه‌ای است که بتوانیم تضاد و درگیری‌هایی که از سمت امپریالیسم است را کنترل کنیم.

وی با اظهار اینکه این درگیری‌ها با هدف کنترل صنعت، بازار، مسیرهای ترابری کشورهای مختلف، مواد خام و کالاهای آنها انجام می‌شود، افزود: آمریکا، اروپا، اتحادیه ناتو و دیگر کشورهای امپریالیست جنگ‌هایی به راه انداختند تا در کشورهای ما مداخله کنند و تحریم‌هایی علیه ما و راهکارهایی برای کنترلمان در سطح جهان داشته باشند.

نماینده یونان در اجلاس WFTU با بیان اینکه آنها در خاورمیانه طرحی برای ایجاد نفاق و دروغ دارند تا بتوانند بسیاری از کشورها را تخریب کنند، تصریح کرد: باید چارچوبی داشته باشیم تا بتوانیم جلوی فعالیت‌های آمریکا را که می‌خواهد سفارت خود را در بیت‌المقدس مستقر کند بگیریم و در این راستا مبارزه کنیم.

وی در تکمیل سخن خود توضیح داد: طرح استقرار سفارت آمریکا در بیت‌المقدس با این هدف است که مبارزه خود را علیه کشورها و دولت‌های مختلف در منطقه داشته باشد.

تئودوراس در عین حال تاکید کرد: باید موضع مستحکمی داشته باشیم برای حمایت از حق هر ملتی که می‌خواهد خود برای سرنوشتش بدون مداخله دولت‌های دیگر تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه امپریالیسم در حال بردن تهاجمات خود به جبهه‌های مختلف است، گفت: یونان و اتحادیه اروپا با طرح‌هایی که دارند از طرح ناتو و مداخله در کشورهای مختلف حمایت می‌کنند.

نماینده یونان در اجلاس WFU همچنین اظهار کرد: آنها در حال تحمیل سیاست‌های ضدکارگری، کاهش دستمزد، افزایش مالیات، خصوصی‌سازی و ایجاد محدودیت برای اتحادیه‌های کارگری هستند.

تئودوراس با بیان اینکه دولت یونان دولتی خود تعریف شده است، افزود: این دولت چپ‌گرا به تازگی اقداماتی را برای ارائه دستمزدهای جدید، کاهش مستمری بازنشستگان، افزایش مالیات و باز گذاشتن دست بانک‌ها برای به مزایده گذاشتن خانه‌های کارگرانی که نتوانستند دیون خود را بپردازند، انجام داده است.

وی با بیان اینکه دولت یونان، قانون ضدکارگری را مصوب کرده که خشم مردم را برانگیخته است، تصریح کرد: باید به کمک اتحادیه‌های کارگری به طبقه کارگر کمک و این نیروها را تقویت و از بدنامی و شکست اتحادیه کارگری جلوگیری کنیم.

تئودوراس با تاکید بر اینکه باید علیه این سیاست‌ها مبارزه کرد تا به پیروزی رسید، گفت: فکر می‌کنیم WFTU می‌تواند کمک و در این زمینه؛ نقش مهمی ایفا کند.

وی با بیان اینکه در ابتدای خط جبهه برای مبارزات کارگری قرار دارند، تاکید کرد: در برابر تضعیف‌سازی کارگران و ایجاد روحیه در آنها از طریق اتحادیه کارگری مبارزه می‌کنیم و معتقدیم WFTU موظف است که به‌صورت عملی فعالیت‌های کشورهای مختلف را علیه کارگران خود پایش کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز