خبرگزاری کار ایران

در دیدار تشکل‌های صنفی ساختمان استان کردستان با مدیرکل تعاون مطرح شد؛

بیکاری؛ بزرگترین آسیب برای کارگران کردستان/تسهیلات به خانواده‌های کارگری ارائه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۱۴۹

در دیدار اعضای کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان کردستان با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اصلی‌ترین مطالبات کارگران ساختمان ازجمله بحث بیمه و بازنشستگی مطرح شد.

به گزارش ایلنا، روز گذشته نشست اعضای کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران استان کردستان با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان، برگزار و در آن، مطالبات اصلی کارگران صنف ساختمان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

در این نشست، برهان صلواتی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان) از جامعه کارگران و استادکاران ساختمانی به عنوان یکی از  قشرهای اثرگذار در مسیر توسعه اقتصادی یاد کرد و گفت: توجه به کارگران و رفع مشکلات آنان، از بسیاری از مشکلات در حوزه‌های دیگر می‌کاهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه تمام تلاش خود را  برای تقویت جامعه کارگری استان به کار می‌بریم، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها را به سمتی هدایت می‌کنیم تا اعضای انجمن‌های کارگری و خانواده‌های آنان بتوانند از اعتبارات و تسهیلات سال جاری استان در حوزه مشاغل خانگی و اشتغال پایدار روستایی بهره‌مند شوند.

در این نشست، میکائیل صدیقی (مسئول انجمن کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد) با بیان مشکلات متعدد کارگران و استادکاران ساختمانی از قبیل بیکاری، شرایط سخت زندگی کارگران و استادکاران ساختمانی، رکود ساخت و ساز و بیکاری گسترده کارگران ساختمانی، بحث حوادث کار و مواردی از این دست پرداخت.

وی اولویت‌ها و راهکارها را به این ترتیب برشمرد: تشکیل کارگروه یا کمیته رسیدگی به مشکلات کارگران ساختمانی با حضور ادارات مرتبط و برگزاری جلسات منظم کمیته هر ماه یکبار؛ حضور انجمن‌های صنفی ساختمانی در کمیته‌های کارگری شهرستان‌ها؛ اختصاص تسهیلات به خانواده کارگران و روستایی‌ها از طریق اداره کار و بانک‌ها و اهمیت ساماندهی کارگران فصلی میدانی شهرستان‌ها.

در ادامه، تشکل‌های کارگری  با بیان اینکه استان کردستان با 16.3 درصد میزان بیکاری، در رتبه سوم کشوری قرار دارد و این بزرگترین آسیب را بر زندگی کارگران استان وارد می‌کند، خواستار پیگیری و ارایه راهکارهای مناسب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز