خبرگزاری کار ایران

کارگران «اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای کردستان» معوقات مزدی دارند / واگذاری به بخش خصوصی و مشکلات کارگران

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۳۲۵

کارگران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان چندین ماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند.

در روزهای گذشته کارگران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با خبرگزاری ایلنا تماس گرفتند و از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود انتقاد کردند.

این کارگران می‌گویند: در سال گذشته پس از ادغام اداره راه با حمل و نقل و پایانه، اداره راه و حمل و نقل جاده ای به بخش خصوصی واگذار شد و از همان زمان مشکلات ما آغاز شد.

به گفته این کارگران از اواخر سال گذشته، پس از خصوصی‌سازی،  تاخیر در پرداخت دستمزد و مزایای مزدی کارگران مشکل ساز شده است و اکنون نیز بیش از سه ماه است که دستمزد بیش از دویست کارگرِ شاغل در این سازمان پرداخت نشده است.

یکی از این کارگران می‌گوید: 15 سال سابقه کار دارم؛ در سال جاری فقط حقوق فروردین را گرفته‌ام؛ همه همکارانم در شهرهای مختلف استان، وضعیت مشابهی دارند و هیچ مقام مسئولی هم پاسخگوی ما نیست.

تماس خبرنگار ایلنا با اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان در زمینه پیگیری وضعیت این کارگران تا کنون به نتیجه نرسیده است؛ مسئولان این اداره حاضر به پاسخگویی نشده‌اند و با وجود تماس‌های مکرر، هیچ پاسخی دریافت نشده است.

در عین حال مدیر اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای یکی از شهرهای استان کردستان با تایید تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران به خبرنگار ایلنا گفت: مشکل وجود دارد اما مساله این است که از اداره کل در سنندج ، پول و بودجه به شهرستان‌ها نیامده و باید از همان اداره کل موضوع را پیگیری کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز