خبرگزاری کار ایران

کارگر پیمانکاری لاستیک بارزِ: پروژه ادامه دارد ولی مرا بیکار کردند/انتظار برای اعلام نظر هیات‌های حل اختلاف

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۹۷۶

یک کارگر پیمانکاری سازه صنعت‌کاران، پیمانکار لاستیک بارز می‌گوید: علیرغم تداوم پروژه، بیکار شده‌ام. رئیس روابط کار اداره کار استان کردستان نیز می‌گوید: کارگر بایستی منتظر رای هیات‌های حل اختلاف بماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدتقی بابامحمدی، کارگر پیمانکاریِ طرف قرارداد با شرکت سازه صنعت‌کاران (پیمانکار لاستیک بارز) است. این کارگر می‌گوید: علیرغم اینکه پروژه فقط 65 درصد پیشرفت داشته و هنوز تمام نشده، 5 ماه است که بیکار شده‌ام.

از قرار معلوم، قرارداد این کارگر زمان خاتمه نداشته و قرار بوده تا زمانی که پروژه ادامه دارد، او هم مشغول به کار باشد.

او که از نیمه فروردین ماه بیکار شده، از دوندگی‌ها و نامه‌نگاری‌هایش می‌گوید که تاکنون به جایی نرسیده؛ هیات تشخیص شهرستان دهگلان نیز رای داده که پروژه خاتمه یافته و بازگشت به کار در کار نیست.

در عین حال، حسامی (رئیس روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان) در ارتباط با وضعیت این کارگر به خبرنگار ایلنا گفت: این کارگر در شهرستان دهگلان دادخواستی مبنی بر این مطلب ارایه داده که رای اولیه هیات تشخیص، اتمام پروژه بوده ولی این رای قطعی نشده و دادخواست در مراجع حل اختلاف در جریان است.

وی گفت: دادخواست این کارگر به هیات حل اختلاف در یکی از شهرهای استان کردستان ارجاع می‌شود و کارگر بایستی منتظر رایِ قطعیِ هیات حل اختلاف بماند.

به گفته حسامی، تشخیص صحت و سقم مدارک ارائه شده توسط کارگر، برعهده هیات حل اختلاف است و از آنجا که کارگر، شکایت کرده، اداره کار نمی‌تواند به‌طور مستقل ورود کند یا دخالتی کند.

در ماه‌های گذشته، با بازگشایی کارخانه لاستیک بارز در استان کردستان، کارگران بومیِ استان خواستار اشتغال در این واحد تولیدی شدند. تعدادی از آنها به علت نداشتن شرایط سنی یا محدودیت در قوانین، نتوانستند در کارخانه شاغل شوند و تعدادی از آنها نیز که کارگر پیمانکاری بوده‌اند، از کار بیکار شده‌اند؛ این مسائل در شرایطی رخ داده که نرخِ بیکاریِ کردستان بالاست و فرصت‌های اشتغال محدود، باعث اعتراض و ناراحتی کارگرانِ بیکارِ این منطقه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز