خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مازندران خبر داد؛

تشکیل اتاق فکر استان مازندران با مسئولیت دانشگاه مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۹۰۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: در 8 ماه امسال 471 هزار تن انواع محصولات استان معادل 262 میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در اجلاس ائمه جمعه استان مازندران در بهشهر اظهار کرد: برندسازی، استفاده از بازار آسیای میانه، دریای خزر، تکمیل زنجیره‌های تولید، توامندسازی، تاکید بر شرکت‌های گردشگری و توسعه بوم‌گردی و استفاده از نیروهای توانمند و متخصص استان ازجمله ظرفیت‌هایی است که باید در راستای توسعه استان از آنها بهره برد.

حسن خیریان پور گفت: از محل بند"د" تبصره 16 قانون بودجه 130 میلیارد تومان تسهیلات توسعه خوداشتغالی و مشاغل خانگی از طریق کمیته امداد و بهزیستی به مددجویان داده می‌شود که تاکنون 4 هزار و 352 نفر به مبلغ 74 میلیارد تومان معادل 71 درصد توانسته‌اند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: از بند"الف" و "ب" تبصره 18 قانون بودجه 750 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار برای توسعه، تولید و اشتغال درنظر گرفته شد.

معاون استاندار مازندران گفت: 480 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه روستایی در مراحل نهایی عملیاتی شدن است. 740 میلیارد تومان نیز سرمایه در گردش به بازسازی و نوسازی صنایع و تکمیل طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی از بسته رونق تولید اختصاص می‌یابد که تاکنون 236 طرح توانسته‌اند معادل 150 میلیارد تومان در مازندران از این تسهیلات استفاده کنند.

خیریان پور گفت: جلسات هفتگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای کمک به حل مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: 47 هزار تن کیوی معادل 27 میلیون دلار از مازندران صادر شده و طبق آمار گمرک مازندران در 8 ماه ابتدای امسال 471 هزار تن انواع محصولات استان معادل 262 میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: میزان تولید مرکبات یک میلیون و 750 هزار تن است و تاکنون 70 درصد پرتقال و 93 درصد نارنگی برداشت شده است.

خیریان پور افزود: اتاق فکر استان مازندران با مسئولیت دانشگاه مازندران شامل نخبگان مذهبی، سیاسی، فرهنگی، عمرانی و اقتصادی تشکیل شده تا بتواند به تصمیم گیری‌های مدیریت استان کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز