خبرگزاری کار ایران

رئیس کل بانک مرکزی

اجازه ادامه کاهش نرخ دلار را نمی‌دهیم / حذف یک سوم بدهکاران بانکی از فهرست ممنوع الخروج‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۰۲

رئیس کل بانک مرکزی از ایجاد کارگروه‌هایی برای رفع ابهامات اعتباری، ارزی خبر داد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سیاست فعلی دولت در جهت کنترل و پایین آوردن نرخ تورم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی‌الله سیف در حاشیه جلسه صبحانه کاری اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران گفت: در یک بازار متعادل اقتصادی نرخ سود و نرخ تورم متعادل خواهند شد؛ لذا نباید نرخ سود را تافته‌ای جدا از نرخ تورم دانست.

به گفته سیف، دولت در مسئله حوزه پولی ریشه‌ای عمل کرده لذا ابتدا باید نرخ تورم را کاهش داد تا سپس سیاست‌هایی نظیر نرخ سود و سایر ارکان حوزه پولی را اصلاح کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در این مراسم همچنین کاهش نرخ دلار را آثار روانی بر بازار دانست و گفت: نرخ دلار در حال حاضر به دلیل خوشبینی که در اقتصاد کشور بوجود آمده با روند نزولی مواجهه شده است لذا ادامه این روند منطقی نیست و نباید نرخ دلار پایین‌تر از این قیمت کاهش یابد.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی اجازه کاهش بیش از میزان فعلی را به نرخ دلار در بازار نخواهد داد.

وی همچنین از ابلاغ بخشنامه‌هایی برای تصریح و تسهیل در فرایند تولید خبر داد و گفت: در این زمینه اقدامات مناسب برای رونق‌دهی تولید صورت گرفته است.

رئیس کل بانک مرکزی از ایجاد کارگروه‌هایی برای رفع ابهامات اعتباری، ارزی خبر داد.

حذف یک سوم بدهکاران بانکی از فهرست ممنوع الخروج‌ها

رییس کل بانک مرکزی در ادامه از حذف یک سوم بدهکاران بانکی از فهرست ممنوع الخروج ها خبر داد.

رییس‌کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها باید با روش‌های اعتبارسنجی اقدام به پرداخت تسهیلات به مشتریان خود کنند تا مطالبات معوق به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

وی افزود: با تجدید نظر بانک مرکزی یک سوم از افرادی که به دلیل بدهکاری به شبکه بانکی ممنوع‌الخروج شده بودند، رفع ممنوعیت شده‌اند.

در حاشیه مراسم صبحانه کاری رئیس کل بانک مرکزی و معاونان وی با مسئولان اتاق بازرگانی ایران اکبر کمیجانی معاون اقتصادی بانک از بازنگری در بسته سیاستی نظارتی شبکه بانکی خبر داد.

به گفته کمیجانی به زودی آمارهای اقتصادی نظیر نرخ رشد اقتصادی، تورم، شاخص فلاکت و میزان اشتغال و همچنین آمارهایی مربوط به سبد هزینه‌های خانوار به روز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز