خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ:

در حفاظت و پایداری صندوق های بازنشستگی همه مسئولیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۶۸۸

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ یکی از مهمترین وظایف اعضای کمیته منابع و مصارف را افزایش بیمه‌شدگان این سازمان دانست و گفت: همه ما مسئولیم که از صندوق بیمه‌شدگان حفاظت و در پایداری آن بکوشیم و باید تلاش کنیم تا در آینده دچار بحران نشویم.

به گزارش ایلنا، ناهید حیدری، در دوازدهمین نشست کمیته منابع و مصارف اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ اظهار داشت: بنا بر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی در شرایط خوبی قرار ندارند.

وی تاکید کرد: پس از ٢٠ سال اظهار‌نظرهای کارشناسی مدیران سازمان تامین اجتماعی در خصوص رسیدن منابع و مصارف به نقطه سربه‌سری، حساسیت سیاستگذاران و مسئولان برانگیخته شد و بیان این نقطه‌نظرات کارشناسی توسط مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در صحن غیرعلنی مجلس شواری اسلامی، کاری بزرگ و دفاع از ٤٢ میلیون بیمه‌شده بود.

حیدری افزود: سازمان تامین اجتماعی سازمانی است که بر ٣ حوزه بیمه‌های اجتماعی، حوزه حمایت‌های اجتماعی و اقدامات امدادی بنا شده است.

وی در خصوص حوزه اقدامات امدادی افزود: اقدامات امدادی، از سوی سازمان تامین اجتماعی و نهادهای مختلف دولتی عمومی و مردمی برای کاهش و تخفیف تبعات بلایای طبیعی و غیرطبیعی همچون سیل، زلزله، طوفان، جنگ و غیره سازماندهی و اجرا می‌شود. مهمترین حوزه خدماتی این سازمان؛ بیمه‌های اجتماعی و حمایت‌های اجتماعی است  نه انتظارات غیرواقعی.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ توجه به ایجاد آرامش نیروی کار و امنیت خاطر تولیدکنندگان را مهمترین عملکرد سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود: خوشبختانه طی چند سال اخیر شاهد تحول بزرگی در زمینه ارتباط با شرکای اجتماعی بودیم که حاصل آن تغییر ادبیات ارتباط با کارفرمایان است.

وی یادآور شد: در گذشته نگاه به کارفرمایان یک نگاه غیرمتعارفی بود که با حمایت مدیر عامل  سازمان تامین اجتماعی این تفکرات منسوخ شده و از کارفرمایان به عنوان شرکای اجتماعی یاد می‌شود. باید همه مسئولان و کارکنان احترام و تکریم شرکای اجتماعی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

حیدری با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در ایران گفت: بر مبنای محاسبات بیمه‌ای به میزان افزایش سن امید به زندگی در کشورهای جهان سن بازنشستگی بالا رفته است اما در کشور ما این موضوع کاملا برعکس است و بازنشستگی پیش از موعد زنگ خطری است برای مصارف و کاهش منابع سازمان تامین اجتماعی.

وی بحران سالمندی را در سال‌های آینده یکی از چالش‌های جامعه ایران برشمرد و افزود: هم اکنون ٦میلیون سالمند در ایران زندگی می‌کنند که نیمی از آنها تحت پوشش تامین اجتماعی می‌باشند و در چند سال آینده این تعداد به دو برابر خواهد رسید.

حیدری تامین منابع مالی و پرداخت مستمری در قوانین، گسترش مراکز درمانی و توانبخشی را از ضرورت‌های مهم دانست و تاکید کرد: اگر افزایش بی‌رویه چاره‌اندیشی نشود، شاهد فاجعه‌ای اسفبار برای صندوق‌های بیمه‌ای خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز