خبرگزاری کار ایران

کارگاه آموزشی تامین اجتماعی در اتاق تعاون برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۸۶۸

کارگاه آموزشی اتاق‌های تعاون سراسر کشور با هدف آشنایی با وظایف و کارکردهای هیات‌های تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در اتاق تعاون برگزار شد.

به گزارش ایلنا، کارگاه آموزشی اتاق‌های تعاون سراسر کشور با هدف آشنایی با وظایف و کارکردهای هیات‌های تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در اتاق تعاون برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی با حضور مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی، دبیر هیات‌های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی، مسئولین و نمایندگان اتاق های تعاون سراسر کشور حضور داشتند.

رضا معینی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی در این کارگاه گفت: پایداری سازمان تامین اجتماعی وابسته به تعامل مناسب با جامعه شریف کارفرمایی است.

وی با تأکید بر اینکه هیأت‌های تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی بیشترین همکاری و تعامل را در چارچوب قانون با کارفرمایان دارند، اظهار داشت: افزایش کارایی و بهبود فعالیت این هیأت‌ها با مشورت و همفکری تشکل‌های مختلف از جمله اتاق تعاون همواره مورد توجه سازمان تأمین اجتماعی است و این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

معینی تعاون‌گران را ذینفعان و صاحبان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی ٥٠ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.

وی ادامه داد: درحالیکه دولت ماهانه برای پرداخت یارانه ها مبلغ ٣هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان هزینه می کند، سازمان تامین اجتماعی ماهانه مبلغ ٦هزار میلیارد تومان پرداختی دارد.

وی در بخش دیگری از این نشست حضور پررنگتر اتاق تعاون را خواستار شد و ادامه داد: اتاق‌های تعاون در سراسر کشور تعامل و ارتباط بیشتری با واحدهای استانی تامین اجتماعی برقرار کنند.

معینی مطالعه و آشنایی بیشتر با سازمان تامین اجتماعی را به تعاونگران پیشنهاد داد و خواستار ایفای نقش بخش تعاون به عنوان یکی از صاحبان سازمان تامین اجتماعی شد.

سیدمحمد کریمی دبیر هیات‌های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی نیز در این کارگاه به بیان توضیحاتی درباره نحوه اجرای مواد مختلف قانون تأمین اجتماعی و قانون کار مرتبط با حوزه تعاون پرداخت.

وی کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: مهلت قانونی رسیدگی به پرونده‌ها ٣ ماه است اما در حال حاضر مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها به ٢٨ روز رسیده است.

دبیر هیات‌های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی برگزاری هیأتها در تمامی استانها را از دیگر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی برای تسهیل کارها برشمرد و گفت: تفویض اختیار لازم به استانها صورت گرفته است و تنها پرونده‌های دارای شرایط خاص به تهران ارجاع می‌شود.

در این کارگاه نمایندگان اتاق‌های تعاون نیز به طرح سوالات و بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز