خبرگزاری کار ایران

عضو کانون عالی شورای اسلامی کار کشور:

عملکرد ربیعی در فقرزدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی قابل دفاع است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۳۳۷

یک فعال کارگری معتقد است؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانست در مباحث بنگاه‌های کاریابی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی فعالیت‌های مثبتب انجام دهد تا این قشر محروم جامعه هم امیدوارانه به زندگی ادامه دهند.

احسان سهرابی (عضو کانون عالی شورای اسلامی کار کشور) به خبرنگار ایلنا گفت: توجه به معیشت دهک‌های پایین جامعه و اقشار کم‌درآمد وظیفه همه دولت‌ها است. عملکرد علی ربیعی به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه پیگیری مطالبات اقشار کم‌درآمد کشور عملکردی قابل دفاع است.

او ادامه می‌دهد: این عملکرد وزیر کار در پیگیری مطالبات دهک‌های پایین جامعه با توجه به بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی به‌نوعی با جرم‌زدایی در جامعه هم ارتباط مستقیم دارد.

"در بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی به موضوع پیشگیری از آسیب اجتماعی و وقوع جرم و اصلاح مجرمان اشاره شده است که در طی سال‌های گذشته مغفول مانده و کار جدی در این رابطه انجام نشده است."

این فعال کارگری در همین رابطه افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانست در مباحث بنگاه‌های کاریابی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی فعالیت‌های مثبتب انجام دهد تا این قشر محروم جامعه هم امیدوارانه به زندگی ادامه دهند.

سهرابی به وضعیت سازمان تامین اجتماعی در چهار سال اخیر نسبت به هشت سال دولت خدمتگذار اشاره کرد و گفت: در مورد هر چالشی باید در زمان خودش صحبت کرد ولی دولت تدبیر و امید در شرایطی سازمان تامین اجتماعی را تحویل گرفت که با مشکلات مدیریتی بسیاری روبه‌رو بود.

وی در همین رابطه ادامه داد: با روی کار آمدن تیم جدید در راس وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقاومت‌های بسیاری انجام شد تا اکنون ما شاهد آن باشیم که وضعیت این سازمان گسترده به سکون برسد. باتوجه به عملکرد ربیعی در سازمان‌های زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظارات از این وزارت‌خانه بالاتر رفته است.

عضو کانون عالی شورای اسلامی کار کشور در پایان گفت: روحیات کارگری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند عاملی باشد برای نزدیکی جامعه کارگری به وزارت‌خانه، همه امیدواریم که در چهارسال دوم همین روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز